نفوذ، راهبرد بلند مدت استکبار

رهبر فرزانه انقلاب مساله نفوذ را در کشور اولین بار در جریان دیدار با اعضای مجمع جهانی اهل بیت (علیهم السلام) و اتحادیه رادیو تلویزیون‌های اسلامی بود که به آن اشاره کردند.
به گزارش سادس به نقل از نکته‌آنلاین، رهبر فرزانه انقلاب مساله نفوذ را در کشور اولین بار در جریان دیدار با اعضای مجمع جهانی اهل بیت (علیهم السلام) و اتحادیه رادیو تلویزیون‌های اسلامی بود که  به آن اشاره کردند.
نفوذ از راهبردهای بلند مدت استکبار جهانی برای حضور و پیاده کردن سیاست های خود در کشورها خصوصا در کشورهای تاثیرگزاری در منطقه مانند ایران است. استکبار برای تحقق و دستیابی به این هدف خود برنامه مدونی را تدارک دیده است. آمریکا در طرح جدید خود که بر اساس تقسیم کشورهای غرب آسیا با استفاده از عنصر قومیت، مذهب و زبان طراحی شده است، می‌خواهد با تقسیم کشورهای منطقه به واحدهای کوچک و ضعیف، زمینه حمایت یکپارچه کشورهای مسلمان از ملت مظلوم فلسطین را به وجود بیاورد.در همین رابطه امام خامنه ای ( مدظله العالی) با اشاره به مهمترین راهبردهای دشمن در قالب نفوذ، در سطح منطقه فرمودند:« نقشه‌ی دوّم دشمن نفوذ است؛ می‌خواهند در کشورهای اسلامی و در کشورهای این منطقه، یک نفوذی به‌وجود بیاورند که تا ده‌ها سال ادامه داشته باشد. امروز آمریکا آبروی گذشته را در این منطقه ندارد؛ می‌خواهند این را بازسازی کنند.آنها دنبال تجزیه‌اند. بنده از قبل گفتم که آمریکایی‌ها دنبال تجزیه‌ی عراقند، بعضی‌ها تعجّب کردند؛ اخیراً خود آمریکایی‌ها تصریح کردند که دنبال تجزیه‌ی عراقند! می‌خواهند عراق را تجزیه کنند؛ اگر بتوانند می‌خواهند سوریه را تجزیه کنند؛ می‌خواهند کشورهای کوچک کوچک و تحت‌فرمان به‌وجود بیاورند؛ به حول قوّه‌ی الهی این اتّفاق نخواهد افتاد. ما از مقاومت در منطقه دفاع می‌کنیم؛ از مقاومت فلسطین -که یکی از برجسته‌ترین فصول تاریخ امّت اسلامی، در طول این سالها مقاومت فلسطین است- دفاع می‌کنیم.»اما این پروژه که توسط غرب به سرکردگی آمریکا طراحی شده است ابعاد گسترده بسیاری را شامل می شود. یکی از این ابعاد تجزیه کشورهایی مثل سوریه و عراق به کشور های کوچک تر برای راحت تر استعمار کردن آن ها توسط آمریکا است. اما بعد دیگر این پروژه برای کشورهایی مثل ایران رنگ و بویی متفاوت به خود می گیرد. آن جایی که این نفوذ از جنس فرهنگی وارداتی نمایان می شود و سعی در رسیدن به اهداف خود دارد. پروژه نفوذ در حوزه فرهنگی از حساسیت ها و ظرافت های خاصی برخوردار است که در دهه گذشته تحت عنوان ناتوی فرهنگی حساسیت مسئولان کشور را برانگیخت.

دشمنان نظام اسلامی و در رأس آنان آمریکا و رژیم صهیونیستی تلاش دارند با توجه به توان دفاعی ایران و سخت شدن پیروزی در جنگ و نبرد رو در رو، از طریق استحاله فرهنگی و نفوذ اجتماعی و به فساد و فحشا کشاندن جوانان این مرز و بوم به هدف اصلی و همیشگی خود یعنی تغییر رفتار و سیاست های ایران و در نهایت سرنگونی نظام مقدس جمهوری اسلامی برسند؛ امری که در مواجهه با شهدا و دلاورمردان این مرز و بوم و در نبرد مستقیم از تحقق آن عاجز ماندند.

نفوذ این بار از طریق مدل های مروج فساد اخلاقی و سبک زندگی غربی دنبال شد که با واکنش مرکز بررسی جرایم سازمان یافته ایران مواجه شد. در واقع دستگیری مدل های مفسد که واکنش شتاب زده غرب در راس آن های ایالات متحده آمریکا را در پی داشت خود دلیلی بر مدعای این پروژه است.

توصیه‌های سیاسیون به دولتی ها درباره پروژه نفوذ

در این میان هشدارهای فعالان سیاسی و نمایندگان مجلس درخصوص پروژه نفوذ را نباید نادیده گرفت. توصیه‌هایی که درراستای پیام مقام معظم رهبری است.

منصور حقیقت پور، نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دشمنان از جمله آمریکا پروژه نفوذ را در چارچوب مذاکره و دوستی با کشورمان دنبال می‌کنند، به نکته آنلاین گفت: استفاده از گفتمان و ادبیات قدرتمندانه در مواجهه با کشورهای غربی خصوصا آمریکایی‌ها باید در دستور کار مسئولان باشد.

سید باقر حسینی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز در گفت و گو با نکته آنلاین به ممنوعیت مذاکره با آمریکا در زمینه‌های دیگر اشاره کرد و افزود: ما در سایر موارد چون آمریکا صداقت ندارد و بدنبال دستیابی به توافق نیست بلکه در پی براندازی انقلاب اسلامی است نیازی به مذاکره نداریم.

هادی مقدسی، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس هشتم با توضیح اینکه آمریکا در سال‌های گذشته موفق به رسیدن هدفش که نفوذ در کشور ما است، نشده بود و حالا از طریق مذاکره می‌خواهد به این هدف قدیمی‌اش برسد گفت: آن‌ها چاره‌ای جز رخنه و نفوذ در سیستم‌های جمهوری اسلامی برای ترمیم وجهه خودشان ندارند. در همه این سال‌ها آمریکا با انواع و اقسام روش‌ها برای نفوذ به کشور متوسل شده ولی هیچ‌کدام از آن‌ها نتیجه‌بخش نبوده است تا اینکه امروز آن را در قالب دست دوستی دراز کردن به ایران دنبال می‌کند. غافل از اینکه  رهبری سه چهار سال پیش دست آن‌ها را رو کرد.

برجام و راهی برای نفوذ

گفتنی است از زمانی که بحث مذاکرات هسته ای بین ایران و پنج به علاوه یک داغ شد و ماجرای برجام و رفت و آمد های کشورهای غربی به ایران آغاز شد، پروژه نفوذ رنگ و بوی جدی تری را به خود گرفت. تا جایی که حتی رهبری معظم انقلاب بارها از اثرات فرهنگی این رفت و آمد ها نیز هشدار دادند. در واقع باید به این که نکته معترف بود که با برجام، تنها راه و روش تحقق این هدف ثابت از مسیر سخت جنگ نظامی و نیمه سخت تحریم اقتصادی به مسیرهای هوشمند و با استفاده از قدرت نرم دنبال خواهد شد.

مذاکراتی که در آغاز آن بحث صرفا یک بحث مشخص به نام برنامه هسته ای ایران و رسیدن به یک برنامه جامع  اقدام مشترک بود. اما رفته رفته به موضوعاتی  همانند برنامه  موشکی ایران، حقوق بشر، کمک ایران به سایر کشورها و از همه مهم تر به بحث ترمیم رابطه ایران و آمریکا کشیده شد. امروز در تمام منطقه و دنیا تنها کشوری که در مقابل سیاست‌های خصمانه و ضد بشری آمریکا ایستاده، جمهوری اسلامی ایران است و دشمنی آمریکا با ایران ریشه در باور‌های اخلاقی و سیاست‌های اسلامی نظام حاکم بر ایران دارد. لذا این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد که رابطه ایران و آمریکا هیچ وقت به علت دشمنی های خصمانه آمریکا و جنایات ضد بشری که علیه ملت ایران به کار برده است، قابل ترمیم و اصلاح نیست.

دشمنی ایالت متحد آمریکا با جمهوری اسلامی ایران، سری دراز دارد و آمریکا به عنوان یک قدرت امپریالستی همواره از هر فرصتی برای تضعیف نظام جمهوری اسلامی ایران استفاده نموده است و پس از برجام نیز نه تنها شاهد بد قولی آمریکایی ها در رفع تحریم ها هستیم بلکه دو میلیارد دلار از اموال کشورمان توسط آمریکا بلوکه و مسدود شده است.

راهبرد:

لازم است مسئولین دولتی و خصوصا وزارت خارجه به دشمنی ها و بدعهدی های شیطان بزرگ خصوصا بعد از ماجرای برجام و توافق هسته ای توجه شایانی داشته باشند. چرا که همانطور که گفته شد، این دشمن متخاصم سعی دارد نفوذ را در همه ابعاد خود انجام دهد. ادبیات مسئولان در حوزه دیپلماسی با آمریکا باید از موضع قدرت باشد. ذکر این نکته نیز خالی از لطف نیست که خندیدن به دشمن در وقیح تر کردن او اثرگزاری بسیار زیادی دارد، لذا رویارویی با او باید با تمام دقت و توجه انجام شود.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *