روز جهانی سرطان و اصل "پیشگیری ارجح‌تر از درمان"

Pills Buy
سرطان و بیماری‌های مرتبط با آن سالانه جان هشت میلیون نفر را در جهان می‌گیرد و هر سال نیز ۱۴ میلیون مورد جدید ابتلا به سرطان تشخیص داده می‌شود که بیش از ۶۰ درصد این موارد در کشورهای کم‌درآمد و با درآمد متوسط به دلیل ظرفیت‌های درمانی محدود و منابع اندک رخ می‌دهد.

به گزارش سادس، در روز جهانی سرطان روی موضوعاتی چون بار جهانی این بیماری، قربانیان آن و تلاش‌های جهانی برای بهبود نتایج پیشگیری و درمان تمرکز می‌شود.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی  online (IAEA) که بیشتر به دلیل نقش آن در جلوگیری از گسترش سلاح‌های هسته‌ای شناخته می‌شود، همچنین با کمک به کشورهای مختلف در تاسیس تجهیزات پزشکی و پرتودرمانی هسته‌ای، توسعه استراتژی‌های کنترل سرطان و آموزش متخصصان بهداشت و درمان در سراسر جهان در مسیر مبارزه با سرطان گام برمی‌دارد.

Pills Buy

یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در این خصوص در سخنرانی ماه نوامبر ۲۰۱۷ گفت: بسیاری از مردم از اینکه ما در مورد سرطان صحبت می‌کنیم تعجب می‌کنند اما فعالیت‌های این آژانس در زمینه پزشکی به نجات جان انسان‌های بسیاری منجر شده است. پروژه‌های بسیاری مانند افتتاح اولین مرکز ملی سرطان در کامبوج، آموزش تخصصی برای آماده سازی تاسیس یک مرکز اسکن سه بعدی تومورها در تانزانیا و یک مرکز براکی تراپی (نوعی پرتودرمانی) در هندوراس، از نمونه فعالیت‌های این آژانس برای کمک به بهبود دسترسی به تشخیص و درمان سرطان در سراسر دنیاست.

سایت وزارت خارجه آمریکا در مطلبی به مناسبت این روز نوشت: مبارزه با سرطان بعد از این روز جهانی، متوقف نخواهد شد و آژانس انرژی اتمی برای پیشبرد دسترسی به تشخیص و درمان موثر سرطان در تمام نقاط جهان تلاش خواهد کرد.

Pills

هدف این روز این است که آگاهی جهانی در مورد این بیماری افزایش یافته و با توجه به پیش‌بینی شیوع ۲۱.۷ میلیونی این بیماری تا سال ۲۰۳۰، مردم سراسر جهان باید از هم اکنون در جهت مبارزه با این بیماری متحد شوند. کمپین سه ساله «ما می‌توانیم، من می‌توانم» که امسال سومین سال آن است، اهداف کوچک و بزرگی برای بیماران سرطانی و دیگر افراد دارد و در نهایت هدف نهایی این پویش، کاهش بار سرطان در سراسر دنیا است.

کری آدامز، مدیر اجرایی اتحادیه بین‌المللی کنترل سرطان نیز می‌گوید: خوشبختانه ما اکنون بیش از هر زمان دیگری در مورد این بیماری اطلاعات داریم و به لطف پیشرفت‌های فوق‌العاده در پزشکی و دانش علمی، در صورت تشخیص زودهنگام و درمان مناسب تعداد قابل توجهی از موارد سرطان قابل درمان و پیشگیری هستند.

در بین تمامی اهداف این کمپین، مهمترین آن «پیشگیری» از سرطان است. با قبول تغییرات ساده در سبک زندگی، بخش بزرگی از این موارد به سادگی از میان خواهند رفت. به عنوان مثال اجتناب از سیگار کشیدن، قرار گرفتن در معرض نور شدید آفتاب، الکل و رژیم غذایی ناسالم می‌تواند خطر ابتلا به تومورهای سرطانی را کاهش دهد.

به گزارش وبلاگ رسمی دانشگاه آکسفورد، دکتر آدامز در پایان گفت: افزایش درک عمومی از عوامل سرطان زا مانند مصرف دخانیات و الکل، رژیم غذایی نامناسب، بی تحرکی و در معرض آفتاب قرار گرفتن و … قدمی رو به جلو برای پیشگیری از سرطان است. با دانش و اطلاعات، همراه با سیاست‌های مناسب دولتی مانند قوانین کنترل تنباکو و بهداشتی و ایمنی در محل کار است که افراد و سیاست گذاران توانایی کاهش خطر ابتلا به سرطان و ایجاد یک کشور و جهان سالم‌تر را خواهند داشت.

Buy

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *