رای قطعی کمیته انضباطی برای هافبک استقلال/ جپاروف یک جلسه محروم شد


جپاروف

رئیس کمیته انضباطی درباره رای بازیکن تیم استقلال تهران با سایت رسمی فدراسیون فوتبال گفت‌وگو کرد.

به گزارش سادس، اسماعیل حسن‌زاده، رئیس کمیته انضباطی گفت: وقتی خطای شدید  و خطرناک جپاروف که از دید داور دور مانده و در رسانه‌ها از جمله شبکه‌های تلویزیونی مطرح شد، متوجه شدیم رفتار بازیکن مذکور مغایر با آیین‌نامه انضباطی جدید است. لذا برای اجرای عدالت و رعایت نظم در مسابقات لیگ برتر، فورا دستور موقت را صادر کرده و اعلام کردیم که بازیکن تیم استقلال در مسابقه رسمی حضور نداشته باشد و این رای را روز ۱۳ دی‌ماه به باشگاه ابلاغ کردیم. پس از وقت رسیدگی که (۱۸ دی‌ماه) تعیین شد، جپاروف و ۵ نفر از اعضای باشگاه و مدیرعامل تیم استقلال در جلسه حضور یافتند.

وی گفت: در این نشست بازیکن تیم استقلال دفاعیات لازم را مطرح  و اعلام کرد که حرکت وی تعمدی نبوده و علیرغم اینکه رفتار خطرناکی را از خود به نمایش گذاشته، قصد چنین کاری را نداشته است و ابراز امیدواری کرد که این رفتار برای آخرین بار باشد که از سویش اجرا شد.

وی ادامه داد: پس از ختم جلسه، اعضای کمیته انضباطی به اتفاق تصمیمات لازم را راجع به پرونده گرفته و اعلام می‌شود که جپاروف، بازیکن تیم استقلال تهران از همراهی تیم خود به مدت یک جلسه محروم است. البته رای فوق تا ساعات آینده به بازیکن و باشگاه مربوطه ابلاغ می‌شود.

وی در ادامه بیان کرد: درخصوص این رای چند نکته لازم است که بیان کنم. ابتدا طبق آیین‌نامه (بند ۱۳ ماده ۲۰) ما اجازه نداریم که درخصوص پرونده‌های در حال رسیدگی تا قبل از صدور رای، مصاحبه‌ای انجام دهیم و طبق همان ماده ۲۰، فقط باید با سایت رسمی فدراسیون فوتبال مصاحبه کنیم که اصحاب رسانه در چند روز اخیر موفق به انعکاس اظهارات انضباطی نشده‌اند و اعلام می‌کنم  دلیلش این بود که قانون این اجازه را به ما نمی‌داد.

رئیس کمیته انضباطی گفت: دستور موقت در ماده ۱۰۰، امر تازه‌ای نیست و در آیین‌نامه قبلی نیز وجود داشت و کمیته انضباطی این حق را دارد که برای رعایت عدالت و ایجاد نظم  و سایر موارد، مخصوصا که این آیین‌نامه  صدور آرا را دیرتر از زمان آیین‌نامه قبل به عمل می‌آورد، چون آیین‌نامه جدید پس از وصول گزارش، چند روز  زمان می‌برد تا دفاعیات متخلف را به کمیته انضباطی واصل کنند و سپس رای صادر شود. در شرایطی که مانند سابق نمی‌توانیم رای صادر کنیم، مجبوریم استفاده از دستور موقت را در دستور کاری خود قرار دهیم و از این پس اجرای دستور موقت بیشتر خواهد شد. البته ضمن احترام به همه منتقدین و هواداران تیم‌ها که هیچ وقت حاضر به قبول محرومیت تیم خود نیستند، باید بگویم که اگر انتقاد سازنده و بدون اهانت باشد، مورد قبول است. ولی افرادی که بدون رعایت ادب و اخلاق و بر مبنای تربیت خانوادگی خود در کنار انتقادها به کمیته انضباطی اهانت می‌کنند و یا رکن قضایی را تحقیر می‌کنند باید بگویم که بهترین جواب سکوت است.

وی در پایان گفت: کمیته انضباطی  قانون را به طور مساوی برای همه تیم‌ها چه پر هوادار و چه بدون تماشاگر به صورت یکسان و عادلانه اجرا می‌کند. قانون برای همه اهالی فوتبال است. اگر تیم استقلال ۱۲ هفته از ۱۸ هفته لیگ برتر، با احکام  انضباطی مواجه شده، به این معنا نیست که کمیته انضباطی ضداستقلال یا طرفدار پرسپولیس است کما اینکه در بسیاری از موارد احکام متوالی کمیته انضباطی علیه باشگاه پرسپولیس بود اما آن احکام هم دلیلی بر طرفداری از یک رنگ خاص نیست. کمیته انضباطی موظف است قانون را به طور یکسان درباره همه فوتبال اجرا کند و به هیچ رنگی تعلق خاطر ندارد و علیه هیچ رنگی نیست. اگرچه واکنش‌ها به آرای محرومیت از سوی هواداران تیم‌ها هیچ‌گاه مثبت نبوده است اما موظف به اجرای قانون و عدالت هستیم و صادقانه در این راه قدم برمی‌داریم.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *