افتتاح خط تولید ژل فلوراید در تویسرکان


مدیرکل نظارت بر تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو از افتتاح خط تولید ژل فلوراید در تویسرکان خبر داد و گفت: قسمت قابل توجهی از مواد دندانی مورد نیازمان در کشور تولید می‌شوند و اخیرا سرمایه‌گذاری خوبی برای تولید زیست‌مواد دندانی در کشور انجام شده است.

دکتر رضا مسائلی در گفت‌وگو با سادس، با اشاره به افتتاح خط تولید وارنیش فلوراید در تویسرکان، گفت: امروز کارخانه الوند شیمی خط تولید وارنیش فلوراید را افتتاح کرد که این خط تولید با مشارکت طرف کره‌ای ایجاد شده و نیاز کشور را برای ژل فلوراید تامین خواهد کرد.

وی افزود: این دومین شرکتی است که در کشورمان ژل وارنیش فلوراید را تامین می‌کند. این ژل برای پیشگیری از پوسیدگی دندان، به عنوان بزرگ‌ترین و شایع‌ترین عامل عفونی که بشر با  آن مواجه است، مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ژل نقش موثری در پیشگیری از پوسیدگی‌های دندان خصوصا در اطفال ایفا می‌کند. در کودکان به دلیل شکل آناتومیکی دندان‌شان، منجر به بروز پوسیدگی می‌شود و اضافه کردن این ژل روی سطح دندان باعث کاهش پوسیدگی می‌شود. زیرا ژل فلوراید جایگزین ژل کلسیم روی دندان‌ها می‌شود و مقاومت بیشتری در برابر پوسیدگی می‌شود.

مسائلی با بیان اینکه شهرستان تویسرکان اقدامات پایه‌ای و اساسی خوبی در حوزه ملزومات و تجهیزات پزشکی در سال‌های گذشته انجام داده است و استاندارد بالایی در این حوزه دارد، افزود: امروز پروانه ساخت این ژل به شرکت تولیدکننده اهدا شد و امیدواریم علاوه بر تامین نیاز کشور برای توسعه صادرات هم برنامه‌ریزی کنند. در این زمینه شرکت تولیدکننده تعهد داد تا برای اخذ استاندارد اتحادیه اروپا برنامه‌ریزی کند و قرار شد طی هفته آینده کارهای زیرساختی آن را انجام دهد. بنابراین امیدواریم با توجه به اینکه این شرکت زیرساخت‌ها و GMP بالایی دارد، بتواند استانداردهای اتحادیه اروپا را کسب کند.

وی با بیان اینکه در گذشته این ژل را وارد می‌کردیم، گفت: در چند سال گذشته یک تولیدکننده این محصول را در ایران تولید می‌کرد و این دومین شرکتی است که اقدام به تولید ژل فلوراید می‌کند. با توجه به اینکه این شرکت دومین شرکت تولیدکننده این محصول است، ایجاد فضای رقابتی و افزایش کیفیت، مورد انتظار است.

مسائلی همچنین اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی وزارت بهداشت، سالیانه تمام دانش‌آموزان ابتدایی کشور که حدود هفت میلیون نفر هستند، دوبار در سال دندان‌شان فلورایدتراپی می‌شود و با این اقدام از بروز و میزان شیوع  پوسیدگی کاسته می‌شود.

وی با بیان اینکه بسیاری از ملزومات مصرفی ما در حوزه دندان‌پزشکی از سال‌های گذشته از طریق تولید داخل تامین می‌شد، گفت: قسمت قابل توجهی از مواد دندانی در کشور ما تولید می‌شود و اخیرا سرمایه‌گذاری خوبی برای تولید زیست‌مواد دندانی در کشور انجام شده که امیدواریم میزان تولید زیست‌مواد دندانی نسبت به گذشته افزایش و ارتقاء یابد.

انتهای پیام 

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *