توصیه‌هایی برای کاهش استرس و حفظ سلامت روان در شرایط بحران


معاون فنی دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت توصیه‌هایی را برای کاهش استرس و حفظ سلامت روان در شرایط بحرانی مطرح کرد.

به گزارش سادس، علی اسدی گفت: در زمان وقوع بحران از نشر و گسترش اخبار مربوط به موارد احتمالی مصدومین و کشته‌ها در فضای مجازی خودداری کنید. همچنین کودکان را در کنار خود نگه‌دارید و تا حد امکان از آنها جدا نشوید. مسؤولیت نگهداری از کودکان و سالمندان را به یکی از افراد جوانتر خانواده بسپارید. اخبار و اطلاعات مربوط به حادثه را فقط از طریق رسانه‌های ملی گوش کنید.

وی با بیان اینکه مردان در زمان بحران تلاش نکنند که همه کار را خودشان انجام دهند و متناسب با توان سایر اعضای خانواده به آنها مسؤولیت دهند، ادامه داد: از رفتارهای انفرادی، هیجانی وقهرمانگرایی بپرهیزید. با ارسال پیام‌های مثبت مثل اینکه کسی کشته نشده ، یا کسی آسیب جدی ندیده ، تخریب زیاد نبوده، نیروهای امدادگران اورژانس، هلال احمر، پلیس و مسئولین در محل حادثه حضور دارند، به دیگران امید و آرامش بدهید. همچنین به دستورات نیروهای اورژانس، امدادگران، پلیس و پزشکان گوش کنید و این دستورات را اجرا کنید.

بنابر اعلام کانال buy retin a from medmex تلگرامی معاونت درمان وزارت بهداشت، اسدی همچنین اظهار کرد: سعی کنید کنار هم باشید و درحین آرامش، هوشیار باشید. در عین حال سعی کنید فعالیت‌های روزمره و ساده زندگی را در کنار هم انجام دهید.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *