وجود ۱.۸ نفر پلیس در ایران به ازای هر ۱۰ هزار نفر


رئیس پلیس پیشگیری ناجا با اشاره به شاخص جهانی نسبت پلیس به جمعیت و مقایسه آن با وضعیت کنونی کشور تاکید کرد: بروزرسانی ساختارهای انتظامی در برنامه ۵ ساله ششم توسعه کشور وجود دارد که در صورت تامین اعتبار لازم اجرایی می شود.

به گزترش سادس، سردار “محمدشرفی” در حاشیه همایش روسای کلانتری ها و فرماندهان پاسگاه های انتظامی استان گفت: نیروی انتظامی در همه استان ها سالیانه همایشی را برگزار می کند که طی آن عملکرد یک ساله کلانتری ها و پاسگاه های انتظامی تحلیل و ارزیابی می شود.

به گفته این مسئول انتظامی ابلاغ تدابیر و رهنمودهای سلسله مراتب فرماندهی و همچنین دریافت مشکلات و موانع پیشبرد ماموریت ها به طور مستقیم از روسای کلانتری ها و پاسگاه ها از دیگر اهداف برگزاری این همایش هاست.

شرفی استان سمنان را یکی از امن ترین استان های کشور دانست و تاکید کرد: توانمندی های مطلوب و قابل قبولی که در حوزه انتظامی استان داریم و هم تعامل مطلوب سایر دستگاه ها و نهادها با  پلیس و هم مردم خوب و فهیم استان در تامین امنیت پایدار در استان موثرند.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه پلیس استان در زمینه کنترل جرایم خشن بسیار موفق عمل کرده است، تصریح کرد: کشف ۷۳ درصدی سرقت ها و همچنین آمار بالای دستگیری مجرمان در همه جرایم نشانگر امنیت مطلوب سمنان نسبت به سایر استان هاست.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با اشاره به تدابیر و برنامه های کلان نیروی انتظامی در حوزه کلانتری ها و پاسگاه ها افزود: یکی از مهم ترین برنامه ها ،توسعه ساختار های انتظامی است.

وی تصریح کرد: در دنیا برای هر ۱۰ هزار نفر ۷ پلیس مشغول به کارند در حالی که در ایران ۱/۸ نفر پلیس وجود دارد و این نشان می دهد نسبت به میانگین جهانی وضعیت خوبی نداریم.

سردار شرفی با اشاره به طرح موضوع توسعه ساختارهای انتظامی در سراسر کشور در برنامه ۵ ساله ششم توسعه و همچنین برنامه های سال ۹۶ افزود: اگر منابع آن از سوی مراجع متولی امر تامین شود در توسعه ساختارهای ناجا که حق ملموس مردم است، پیشرفت محسوسی خواهیم داشت.

وی در ادامه با بیان اینکه پلیس نمی تواند به عنوان یک نیروی سنتی در دنیای مدرن امروز فعالیت کند، خاطرنشان کرد: ارتقاء و گسترش تکنولوژی و فناوری در سطح ناجا هدفی است که با توجه به تنوع، پیچیدگی و گستردگی جرایم در کشور آن را  اجرایی می کنیم.

وی در همین راستا افزود: ۸۰۰ کلانتری و پاسگاه انتظامی ما فاقد شبکه بود که براساس برنامه ریزی ها  طی سال جاری همه آنها وارد شبکه شدند تا مردم خدمات انتظامی را بدون دغدغه و با سرعت بیشتری دریافت کنند.

به گزارش سادس به نقل از پایگاه خبری پلیس، رئیس پلیس پیشگیری ناجا تعالی و استاندارد سازی شاخص ها و رفتار کارکنان و توجه ویژه به حقوق شهروندی را از دیگر برنامه های کلان و مورد توجه پلیس عنوان کرد.

سردار شرفی در پایان ابراز امیدواری کرد تا با تلاش خالصانه ماموران انتظامی در سراسر کشور و همراهی و مشارکت مطلوب مردم و سایر نهادها، امنیت پایدار را به صورت کامل مستقر سازیم.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *