کلاهبردار حرفه‌ای فضای مجازی در مشهد دستگیر شد

فرمانده انتظامی خراسان‌رضوی گفت: کلاهبردار حرفه‌ای که از شهروندان در سراسر کشور به بهانه اعزام به عتبات عالیات مبالغ هنگفتی را از ۳۰ نفر کلاهبرداری کرده بود شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش سادس به نقل از تسنیم سردار قادر کریمی  اظهار داشت: در پی اعلام چند فقره شکایت  مبنی بر سوءاستفاده از احساسات پاک شهروندان کلاهبرداری‌های حرفه‌ای با شگردی متفاوت، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

وی افزود: بررسی‌های اولیه حاکی از آن بود که فرد کلاهبردار با معرفی خود به‌عنوان مدیر کاروان، ادعا می‌کرد افرادی را می‌تواند به‌عنوان خدمه به‌صورت رایگان به سفرهای زیارتی اعزام و همسفر این افراد با تخفیف نیمه‌بهاء می‌توانند از این امتیاز استفاده کنند.

فرمانده انتظامی استان خراسان‌رضوی گفت: متهم با چرب زبانی و ارائه شماره کارت و با این ادعا که کاروان در حال تکمیل است و فقط یک ظرفیت باقی مانده، افراد ساده‌لوح را فریب می‌داد و مبالغی از صد هزار تا دو میلیون و 500 هزار تومان از آنها دریافت می‌کرد. با توجه به شگرد کلاهبردار حرفه‌ای،کارشناسان پلیس فتا پس از رهگیری‌های لازم در فضای سایبری و اقدامات فنی و تخصصی توانستند ردی از متهم در فضای مجازی یافته و با بررسی‌های بعدی مکان متهم نیز شناسایی شد.

سردار کریمی تصریح کرد: ماموران انتظامی متهم را در حالی دستگیر کردند که از روی دیوار سه متری قصد فرار داشت. متهم که مردی 32 ساله بود با مشاهده شواهد غیرقابل انکار، جرم خود را پذیرفت و بیکاری و کسب منفعت مالی را انگیزه بزه کاری خود اعلام و در رابطه با چگونگی طراحی نقشه خود؛ وقت گذرانی در کافه و هم صحبتی با فرد شیطان صفتی که این فکر را به ذهن وی آورده را انگیزه خود از ارتکاب جرم دانست.

فرمانده انتظامی خراسان‌رضوی گفت: متهم که 11 ماه از فعالیت کلاهبردارانه‌اش می‌گذرد برابر مستنداتی که تاکنون از 30 نفر از مالباختگان (13 نفر در مشهد و مابقی در شهرهای تهران، قم، اهواز و بروجرد) به‌دست آمده، جمعاً به مبلغ 40 میلیون‌تومان کلاهبرداری کرده اما با توجه به شگرد به‌کار گرفته شده و تحقیقات پلیس فتا تعداد شکات این پرونده و مبلغ کلاهبرداری شده را بیش از این ارقام برآورد می شود که در این رابطه تحقیقات ادامه دارد.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *