سیمئونه در انتظار معجزه/ آلمانی‌ها به فکر انتقام از پولدارهای پاریسی


بایرن مونیخ- پاری سن ژرمن

اتلتیکومادرید دیگو سیمئونه بر خلاف سال‌های اخیر این بار در مرحله گروهی به مشکل خورده و برای صعود نیاز به معجزه دارد. در یکی دیگر از دیدارهای حساس هم، بایرن مونیخ در آلیانس‌آره نا به دنبال انتقام از پاری سن ژرمن است.

به‌ گزارش ‌سادس، هفته پایانی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا سه شنبه شب با انجام هشت دیدار  پیگیری می‌شود تا تکلیف هشت تیم صعود کننده به مرحله حذفی مشخص شد.

گروه A

در حساس‌ترین دیدار این گروه منچستریونایتد در اولدترافورد از زسکامسکو پذیرایی می‌کند. شاگردان ژوزه مورینیو برای صعود به مرحله بعد به عنوان تیم نخست تنها به یک تساوی نیاز دارند.

منچستریونایتد در این گروه با ۱۲ امتیاز در صدر جدول رده‌بندی جای دارد این درحالی است که زسکا با ۹ امتیاز و تفاضل گل کمتر نسبت به بازل در رده سوم جای دارد و اگر می‌خواهد  شانس صعود به دور بعد را داشته باشد باید منچستریونایتد را در اولدترافورد شکست دهد و امیدوار به شکست یا تساوی بازل در دیدار پایانی خود باشد.

منچستر مورینیو در فصل جاری رقابت‌های لیگ جزیره و لیگ قهرمانان اروپا تیمی شکست ناپذیر در اولدترافورد نشان داده است و این باعث می‌شود  که حداقل یک تساوی را برای شیاطین سرخ متصور باشیم و این تیم بتواند به عنوان تیم نخست به دور بعد راه پیدا کند.

منچستریونایتد با توجه به پیروزی ارزشمندی که برابر آرسنال به دست آورد با روحیه خوبی پای به این دیدار می‌گذارد و با بازگشت ستاره‌های کلیدی خود امید به پیروزی قاطع در این دیدار دارد.

در دیگر دیدار این گروه بنفیکا که شانسی برای صعود ندارد به مصاف بازل تیم دوم جدول رده‌بندی می‌رود.

گروه B

حساس‌ترین و جذاب‌ترین دیدار شب نخست هفته پایانی در آلیانس آره‌نا خواهد بود؛ جایی که قرار است دو تیم مدعی و پر ستاره پاری ‌سن‌ ژرمن و بایرن مونیخ به مصاف هم بروند.

در این گروه پاری ‌سن‌ ژرمن با ۱۵ امتیاز از پنج بازی در صدر جدول رده‌بندی جای دارد و بایرن مونیخ هم با ۱۲ امتیاز در رده دوم است و خیال هر دو  تیم برای صعود به دور بعد راحت است. با این وجود بازی بسیار حساس است چرا که هیچ کدام از این دو تیم دوست ندارند به عنوان تیم دوم به مرحله بعد راه پیدا کنند.

در بازی رفت، پاری ‌سن‌ ژرمن پیروزی قاطعی را به دست آورد و توانست بایرن مونیخ آنچلوتی را با سه گل شکست دهد؛ شکستی که باعث اخراج کارلو آنچلوتی و بازگشت یوپ هاینکس شد. این دیدار از هر نظر برای بایرن مونیخ حساس است.

باواریایی‌ها از یک طرف می‌خواهند انتقام شکست دور رفت را بگیرند و از طرف دیگر با پیروزی پر گل به عنوان تیم نخست به دور بعد راه پیدا کنند. هم بایرن مونیخ و هم پاری ‌سن‌ ژرمن از شانس‌های اصلی کسب عنوان قهرمانی در فصل جاری لیگ قهرمانان اروپا هستند و این دیدار حساس به خوبی می‌تواند عیار آنها را مشخص کند.

در دیگر دیدار این گروه که کاملا تشریفاتی است دو تیم سلتیک و اندرلخت به مصاف هم خواهند رفت.

گروه C

در حساس‌ترین دیدار این گروه، چلسی در استمفوردبریج از اتلتیکو مادرید پذیرایی می‌کند. تیم سیمئونه در سال‌های اخیر لیگ قهرمانان اروپا همواره جزو مدعیان اصلی کسب عنوان قهرمانی بوده است اما در فصل جاری عملکردی ناامید کننده از خود نشان داده است.

اتلتیکومادرید از پنج بازی خود تنها شش امتیاز کسب کرده است و برای صعود به دور بعد نیاز به معجزه دارد. شاگردان سیمئونه از یک طرف باید چلسی را در استمفوردبریج شکست دهند و از طرف دیگر هم رم در خانه برابر قره‌باغ تن به شکست دهد که این هم بسیار دور از انتظار است و باید نام معجزه را روی آن نهاد.

در این گروه چلسی با ۱۰ امتیاز در صدر قرار دارد و صعود خود را به دور بعد نهایی کرده است اما اگر می‌خواهد به عنوان تیم نخست به دور بعد راه پیدا کند باید در این دیدار به پیروزی برسد چرا که در صورت تساوی با توجه به پیروزی احتمالی رم، هم امتیاز با جالوروسی می‌شود.

در دیگر دیدار، رم که با هشت امتیاز در رده دوم جای دارد در خانه از قره‌باغی پذیرایی می‌کند که تنها دو امتیاز کسب کرده و هیچ شانسی برای صعود ندارد.

گروه D

در این گروه بارسلونا با ۱۱ امتیاز صعود خود را به دور بعد به عنوان تیم نخست نهایی کرده است. آبی‌ اناری‌ها در هفته پایانی در دیداری که برای آنها حکم تشریفاتی را دارد در نوکمپ از اسپورتینگ لیسبون پذیرایی خواهند کرد.

شاگردان والورده در فصل جاری عملکرد بسیار خوبی از خود نشان داده‌اند. آنها در رقابت‌های لالیگا با اقتدار در صدر قرار دارند و در لیگ قهرمانان اروپا هم در صدر هستند. بارسلونا هم در لالیگا و هم در لیگ قهرمانان اروپا بدون شکست است و اصلا دوست ندارد روند شکست ناپذیری‌اش شکسته شود.

غایب بزرگ آبی‌ اناری‌ها در این دیدار اومتیتی است که تا چند هفته آینده نمی‌تواند به میدان رود. البته به احتمال خیلی زیاد والورده در این دیدار هم مثل بازی برابر یوونتوس به مسی استراحت می‌دهد و شاید سوارس را هم در ترکیب اصلی به میدان نفرستد.

این دیدار هر چند برای بارسلونا حساس نیست اما  برابر اسپورتینگ لیسبون بسیار حساس است. این تیم با هفت امتیاز و تنها یک امتیاز اختلاف نسبت به یوونتوس رده دومی در جایگاه سوم است و به همین خاطر با پیروزی برابر تیم والورده می‌تواند به صعود امیدوار باشد.

در دیگر دیدار، یوونتوس در یونان به مصاف المپیاکوس می‌رود. تیم یونانی با یک امتیاز در قعر  جدول رده‌بندی جای دارد و شانسی برای صعود ندارد. این‌ در حالی است که یوونتوس با هشت امتیاز برای صعود به پیروزی نیاز دارد و در صورت تساوی و پیروزی اسپورتینگ به دور بعد صعود نخواهد کرد.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *