ارزش سازمان‌های مردم نهاد در زلزله اخیر ثابت شد


نماینده مردم فریدن و چادگان در مجلس شورای اسلامی گفت: نقش کلیدی سازمان‌های مردم نهاد در زلزله اخیر در غرب کشور به‌خوبی ثابت شد. اگر نبود کمک‌های مردمی، سمن‌ها و ورود مردم به صحنه مسلماً کمک‌رسانی به مناطق زلزله‌زده به‌خوبی انجام نمی‌شد.

اکبر ترکی در گفت‌وگو با سادس در خصوص اهمیت سازمان‌های مردم نهاد و راهکارهای بها دادن به این سازمان‌ها، اظهار کرد: دولت تمام‌ کارها را به خصوص در مسائل اقتصادی نمی‌تواند به تنهایی حل و فصل کند. نهادها و سازمان‌های مردم نهاد از خیریه‌ها گرفته تا نهادهایی که به شکل سَمَن وارد میدان شده‌اند در سراسر دنیا و به خصوص در سال‌های اخیر نشان داده‌اند که می‌توانند نقش مهمی در پیشرفت کشورها داشته باشند.

وی افزود: نقش کلیدی سازمان‌های مردم نهاد در زلزله اخیر در غرب کشور به خوبی ثابت شد. اگر نبود کمک‌های مردمی، سمن‌ها و ورود مردم به صحنه مسلماً کمک‌رسانی به مناطق زلزله‌زده به خوبی انجام نمی‌شد. سازمان‌های مردم نهاد در تمام زمینه‌ها کارهای مثبتی را می‌توانند انجام دهند.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: دولتی‌ها باید مقداری مسائلی را که پیش پایشان است تسهیل کنند و اگر لازم باشد در خصوص حمایت بیشتر از سازمان‌های مردم نهاد، مجلس قانونی را تصویب کند آماده این کار هستیم. آنچه مشخص است این است که سَمن‌ها می‌توانند در مسائل فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کشور نقش مهمی را ایفا کنند.

ترکی تصریح کرد: معمولاً اعضای سازمان‌های مردم نهاد از افراد علمی، فنی و خیر هستند که در زمینه‌های محیط زیست، آلودگی هوا و بهداشت و درمان فعالیت می‌کنند که برکات آنان را در این ۴۰ سال گذشته دیده‌ایم و خواهیم دید. دولت تنها کافی است که یک حمایت کوچک از این سازمان‌ها کند چراکه سازمان‌های مردم نهاد به خوبی خود را اداره و به مردم و دولت کمک‌های زیادی می‌کنند پس باید سازمان‌دهی بهتری برای آنان انجام شود.

نماینده مردم فریدن و چادگان در مجلس شورای اسلامی، گفت: مطبوعات و صدا و سیما در خصوص ترویج سازمان‌های مردم نهاد در کشور نقش اساسی دارند. فواید سازمان‌های مردم نهاد شامل کمک فکری، فنی، فرهنگی، اجتماعی، زیست‌محیطی، پزشکی و بسیاری از خدمات دیگر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم تعریف درستی از سازمان‌های مردم نهاد داشته باشیم باید بگوییم که این سازمان‌ها شامل مردم عادی جامعه هستند که دور هم جمع شده‌اند تا به معضلات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی مردم و کشور رسیدگی و به دولت نیز در حل مشکلات جامعه کمک کنند.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *