نبرد صدرنشینان و قعر جدولی‌ها در هفته‌ دهم لیگ برتر والیبال


دیدار هفته هشتم لیگ برتر والیبال تیم‌های شهرداری ارومیه و شهرداری تبریز

هفته‌ دهم لیگ برتر والیبال فردا (چهارشنبه) با برگزاری دیدار حساس بین تیم‌های بانک سرمایه و شهرداری تبریز آغاز می‌شود.

به‌ گزارش ‌سادس، هفته‌ دهم لیگ برتر فردا (چهارشنبه)  با برگزاری شش دیدار در شهرهای تهران، ارومیه، گنبد، آمل و اردکان آغاز می‌شود.

در نخستین دیدار هفته‌ از ساعت ۱۵ در سالن پیامبر اعظم (ص)، کاله آمل میزبان شهرداری ورامین است. این دیدار با توجه به جایگاه دوم در جدول از حساسیت‌های بالایی برخوردار است، چرا که ورامینی‌ها با توجه به نزدیکی امتیازات تیم‌های پایین‌تر رده سوم خود را در خطر می‌بیند و در سوی دیگر شاگردان بهروز عطایی هم با توجه به باخت تلخ در هفته‌ گذشته برابر شهرداری تبریز در اندیشه جبران شکست و صعود در جدول است.

کاله سیزده امتیازی با چهار برد و چهار باخت و یک بازی کم‌تر در رده ششم قرار دارد و شهردرای ورامین رده چهارمی هم با پنج برد و چهار شکست ۱۶ امتیاز دارد.

از ساعت ۱۶ سه دیدار به طور هم‌زمان برگزار می‌شود که در مهم‌ترین آن‌ها شهرداری ارومیه بحران‌زده در سالن غدیر از پیکان تهران پذیرایی می‌کند. این دیدار با توجه به سابقه دو تیم در والیبال ایران از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که خودروسازان عنوان پر افتخارترین تیم ایران را یدک می‌کشد و در سوی دیگر ارومیه‌ای‌ها شهرستان را پایتخت والیبال می‌دانند. در سال‌های اخیر نیز دیدارهای دو تیم به خصوص در ارومیه همواره زیبا و جنجالی بوده، اما کفه بردها به نفع پیکان سنگینی می‌کند. شهرداری ارومیه رده هشتمی که به هیچ عنوان در این فصل هواداران پر شورش را راضی نکرده با سه برد و شش باخت، یازده امتیاز را در اختیار دارد و در صورت برد تا دو رده در جدول می‌تواند صعود کند. پیکان ۱۸ امتیازی هم با شش برد پیاپی و سه باخت در جایگاه سوم هستند و برای تثبت جایگاه‌شان به برد در ارومیه نیاز دارند.

در دیگر دیدار خاتم اردکان در سالن آیت الله خاتمی رو در روی سایپا تهران قرار می‌گیرد. خاتم هم چنان فصل را پرنوسان ادامه‌ می‌دهد و یکی در میان برابر تیم‌ها خوب بازی می‌کند، اما همواره در خانه خود و برابر تماشاگرانش حریفی سر سخت برای رقیبان است.

در سوی دیگر سایپا که هم پس از نشستن محمد شعبان بر روی نیمکت هدایتش دو برد متوالی را کسب کرده برای رسیدن به جمع مدعیان و کم کردن اختلاف سخت به پیروزی نیاز دارد.

سایپا در رده پنجمی با پنج پیروزی و چهار باخت و پانزده امتیاز را کسب کرده است و خاتم در رده هفتمی هم با چهار برد و پنج باخت، یازده امتیاز دارد.

در سالن فدراسیون والیبال تیم‌های رده نهم و دهم جدول رده‌بندی در دیداری که سه امتیازش هر کدام از تیم‌ها را به میانه‌های بالای جدول هدایت می‌کند به مصاف هم می‌روند. شمس تهران که در هفته‌ گذشته برابر بانک سرمایه حرفی برای گفتن نداشت می‌تواند با پیروزی بر حریف شمالی خود از پایین جدول رهایی یابد تا با توجه به جوانی بازیکنانش در ادامه‌ بهتر کار کند. سارویه هم که پس از تزریق منابع مالی جان گرفته و در هفته‌ گذشته بر هاوش غلبه کرد، امیدوار است با پیروزی در تهران بتواند به هدفش که حضور در پلی‌آف است نزدیک شود. شمس ۹ امتیازی با سه برد و شش باخت در رده دهم قرار دارد و سارویه هم با همین تعداد برد و باخت و ۱۰ امتیاز در جایگاه نهم ایستاده است. از ساعت ۱۷:۳۰ نیز دو دیدار برگزار می‌شود که در مهم‌ترین و حساس‌ترین دیدار هفته‌، بانک سرمایه در خانه والیبال از شهرداری تبریز میزبانی کند. دو تیم تا به این جای فصل متحمل شکست نشده‌اند و با کسب ۹ پیروزی پیاپی یک به یک حریفان را از پیش رو برداشته‌اند. به نظر می‌رسد هر کدام از دو تیم که بتواند برنده دیدار شود می‌تواند عنوان قهرمانی نیم فصل را نیز کسب کند. شاگردان مصطفی کارخانه که برای جام باشگاه‌های جهان آماده می‌شوند به هیچ عنوان دوست ندارند در فاصله کم مانده به آغاز این رقابت‌ها قهرمانی نیم فصل و صدر جدول را یک جا از دست بدهند. در سوی دیگر بازیکنان شهرداری تبریز هم که در این فصل با شکست غریب‌اند می‌خواهند در تهران اولین باخت بانکی‌ها را رقم بزنند و بالاخره از رده دوم به صدر نقل مکان کنند. بانک سرمایه با ۹ برد و ۲۷ امتیاز صدرنشین لیگ است و نماینده تبریز با همین تعداد برد و ۲۳ امتیاز در رده دوم است.

در آخرین دیدار نیز هاوش گنبد در سالن  المپیک رودر روی رعد پدافند کاشان قرار می‌گیرد. این دیدار که بین تیم‌های قعرنشین برگزار می‌شود خالی از حساسیت نیست چرا که گنبدی‌ها در خانه برابر هر تیمی خوب بازی می‌کنند. هم‌چنین آن‌ها می‌توانند با کسب سه امتیاز برابر حریف کاشانی خود در ادامه‌ فصل حتی به حضور در پلی‌آف نیز امیدوار باشد. در سوی مقابل رعد پدافند کاشان که با حضور محمد شیرازی کمی بهتر از روزهای قبل بازی می‌کند، می‌تواند با پیروزی بر حریف بالادستی خود اولین برد و امتیازش در لیگ را کسب کند. هاوش رده یازدهمی با دو برد و شش باخت و نیز یک بازی کم‌تر ۹ امتیازی است و رعد پدافند بدون برد و بدون امتیاز هم چنان در قعر جدول دست و پا می‌زند.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *