لزوم توجه بر سلامت روانی زلزله‌زدگان کرمانشاه


معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ضمن تأکید بر اهمیت توجه به سلامت روحی و روانی آسیب دیدگان به ارایه گزارش کوتاهی از اقدامات انجام شده در دانشگاه علوم پزشکی در این زمینه پرداخت.

به گزارش سادس، دکتر علی الماسی در جلسه شورای برنامه ریزی آموزش و پرورش استان کرمانشاه اظهارکرد: متعاقب وقوع حادثه زلزله، معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی با توجه به اهمیت موضوع بازتوانی روحی و روانی آسیب دیدگان با دعوت از سمن‌های روان شناسی استان، تشکل‌های اساتید هیات علمی، گروه‌های روان‌شناسی دانشگاه‌های استان و روانشناسان و مددکاران اجتماعی داوطلب، به سازمان دهی و اعزام اکیپ‌های جهادی به مناطق زلزله‌زده پرداخت؛ به‌طوری که دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از همان روز اول ۶۰ تیم ۲ نفره به مناطق زلزله زده برای کمک روحی روانی به آسیب دیدگان اعزام کرد.

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در خصوص ترکیب اکیپ‌های اعزامی گفت: یک تیم برای داشتن حداکثر کارایی بایستی حداقل شامل متخصص روانپزشک، روانشناس و مددکار باشد.

الماسی با بیان اینکه حضور مردم برای کمک‌رسانی و امداد به زلزله‌زدگان حضوری حماسی بود در خصوص حادثه زلزله غریب کشورگفت: واقعه زلزله دارای زیبائی‌ها و زشتی‌هایی خاص خود بود. بی شک حضور فراگیر مردم در صحنه کمکرسانی زیباترین جلوه‌های حس مسئولیت اجتماعی است و برخی بی‌نظمی‌ها و توزیع نامناسب اقلام کمکی، سوء استفاده برخی‌ها در کنار سردرگمی و نداشتن برنامه واحدی توسط ستاد بحران از جمله زشتی‌های این بحران بود.

بنابر اعلام وبدا،‌ وی تصریح کرد: باید از تجربیات و حواشی مختلف قبل و بعد از وقوع بحران‌ها درس گرفت متاسفانه با وجود بحران‌های بسیاری که در کشورما رخ داده، هنوز کتاب علمی برای آموزش ستادهای بحران، گردآوری و تدوین نشده است تا در مواقع بحرانی از قبل تدارکات لازم برای مدیریت آن اندیشیده باشیم.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *