اعزام کاروان ۱۱۵ نفره "خلیج فارس" به بازی‌های پاراآسیایی جوانان


بازیهای پارآسیایی

نشست هماهنگی سرپرستان تیم‌های ملی اعزامی به سومین دوره بازیهای پاراآسیایی جوانان در دبی با حضور مسعود اشرفی دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک در محل کمیته برگزار شد.

به گزارش سادس، این نشست که با حضور سرپرستان تیم‌های اعزامی و اجرایی کاروان خلیج فارس برپا شد، در ابتدا مسعود اشرفی دبیرکل با تاکید بر اهمیت بازیهای پاراآسیایی جوانان گفت: سومین دوره بازیهای پاراآسیایی جوانان در شرایطی برگزار می‌شود که اهمیت این بازیها باتوجه به جوان بودن و بی تجربه بودن ورزشکاران برای ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و نتایج بازی های پاراآسیایی جوانان از مسابقات پاراآسیایی بزرگسالان و پارالمپیک تابستانی مهمتر است.

دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک با اشاره به نتایج تیم‌های ورزش کشورمان در دوره‌های پیشین بازیها گفت : کاروان تیم‌های ورزش ایران در دور نخست این مسابقات که سال ۲۰۰۹ در توکیو برگزار شد با ۵۰ ورزشکار و مجموع ۶۹ مدال در ۵ رشته ورزشی مسابقات در مکان دوم جدول رده بندی قرار گرفت. در این مسابقات تیم‌های ورزشی ژاپن با ۱۲۵ مدال و عراق با ۳۲ مدال به ترتیب در مکان اول و سوم قرار گرفتند.

وی نتایج تیم ایران را در دومین دوره این بازیها توام با موفقیت بیشتر ذکر کرد و اظهار داشت : در دومین دوره این مسابقات در مالزی، کاروان ایران با ۷۴ ورزشکار در این مسابقات شرکت کرد و افزود در این رقابتها که با حضور ۲۶ کشور برگزار شد، ژاپن با ۸۴ مدال در مکان نخست قرار گرفت، کاروان ایران با ۵۹ مدال نایب قهرمان شد و تیم چین با ۳۸ مدال در جایگاه سوم قرار گرفت.

مسعود اشرفی درخصوص شرایط کاروان ۱۱۵ نفره خلیج فارس در سومین دوره بازیهای پاراآسیایی جوانان گفت: این مسابقات در ۷ رشته دوومیدانی، شنا، وزنه‌برداری، گلبال، بوچیا، بدمینتون و تنیس روی میز برگزار می‌شود و طی رزوهای گذشته میزبان مسابقات باتوجه به تعداد اندک ورزشکاران شرکت کننده در رقابتهای تیراندازی با کمان، شطرنج و بولینگ این سه رشته را از جدول مسابقات حذف کرد.

در ادامه نشست هماهنگی سومین دوره بازیهای پاراآسیایی جوانان سرپرستان تیم‌های اعزامی و اعضای اجرای کاروان کشورمان به بحث و تبادل نظر پیرامون شرایط آمادگی ورزشکاران و تیم‌های اعزامی پرداختند.

سومین دوره بازی‌های پاراآسیایی جوانان از ۱۷ الی ۲۳ آذرماه جاری در دبی امارات برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *