قاسم‌پور: پا به سن گذاشته‌ها خودشان بروند/ در حمله خوب بودیم اما در دفاع اشتباه داشتیم


اولین تمرین تیم ملی فوتبال با حضور «مارک ویلموتس»

کارشناس فوتبال ایران می‌گوید ویلموتس با بازی‌های تدارکاتی بیشتر و بهتر می‌تواند تیم ملی را هم در دفع و هم در حمله تقویت کند.

ابراهیم قاسم‌پور، کارشناس فوتبال در گفت‌وگو با سادس و درباره عملکرد تیم ملی ایران برابر کره‌جنوبی اظهار کرد: برد و باخت این بازی‌ها خیلی مهم نیست، مخصوصاً در شرایطی که مربی جدید انتخاب شده است و بیشتر نیاز هست تا بازیکنان را بهتر بشناسد. من معتقدم تیم ما تیم برتر آسیاست و باید بازی قوی‌تری را ارائه بدهد و بازی‌های تدارکاتی بهتری برای تیم ملی در نظر گرفته شود تا بتوانیم عیار فوتبالمان را در سطح جهان پیدا کنیم.

او ادامه داد: بازی با سوریه خیلی جالب نبود البته نه از لحاظ نتیجه. از این جهت که فوتبال سوریه در آسیا خیلی مطرح نیست. مقابل کره هم در زمین خودش بازی بدی ارائه ندادیم. نقاط ضعفی داریم، مخصوصاً زمانی که از فاز حمله به دفاع تغییر حالت می‌دهیم و بازیکنان ما با تأخیر به خط دفاعی کمک می‌کنند. در خط دفاع هم اشتباهات فاحشی داشتیم، یک گل خوردیم و دو تا پاس اشتباه دادیم که قطع شد و کره روی دروازه ما خطر ایجاد کرد. این بازی‌ها می‌تواند به ویلموتس کمک کند. او جدید آمده است و نیاز به زمان دارد تا تفکرات خودش را به تیم ارائه بدهد. مطمئناً با دیدن بازی‌های لیگ چون مربی‌گری سلیقه‌ای است، بازیکنان دیگری و همین‌طور جوان‌ترها به تیم اضافه می‌شوند و می‌توانیم درباره کار آقای ویلموتس و تیمش قضاوت کنیم.

قاسم‌پور اضافه کرد: هر دو گل مسابقه روی اشتباه خط دفاعی دو تیم به ثمر رسید. اصلاً در فوتبال اگر اشتباهی نباشد تیمی گل نمی‌زند. ما باید این اشتباهات را به حداقل برسانیم و انتظار زیادی داریم. البته نمی‌توان در این مدت کوتاه انتظار زیادی از آقای ویلموتس داشت ولی انتظار داریم نفراتی که مدت‌ها در کنار هم بازی می‌کنند عملکرد بهتری داشته باشند.

او با اشاره به اینکه نشانه‌هایی از بازی هجومی در تیم تحت نظر ویلموتس دیده می‌شود توضیح داد: او شناخت کاملی از فوتبال ما ندارد اما من احساس می‌کنم تیم ما در بازی برابر سوریه و کره در فاز هجومی بهتر عمل می‌کرد و به بازیکنان تیم آزادی عمل بیشتری داده بودند، مخصوصاً بازیکنانی که در بازی هجومی تخصص بیشتری دارند و امیدوارم این در آینده ادامه داشته باشد و روی دفاع انفرادی و تیمی کار بیشتری شود تا تیم کاملی داشته باشیم. در کل من امیدوار هستم.

این کارشناس فوتبال درباره نقطه ضعف تیم ملی هم بیان کرد: من در خیلی از جاها ضعف دیدم و در خیلی جاها هم قوی هستیم. زمانی که ما حمله می‌کنیم در برگشت و در دفاع با تعلل کار می‌کنیم. در خط دفاعی هم نشان دادیم که همدیگر را خوب پوشش نمی‌دهیم. مطمئناً مربی تیم این‌ها را دیده است و هرچه بازی‌های تدارکاتی بیشتری برگزار شود این مشکلات را می‌تواند رفع کند. من فکر می‌کنم نفراتی که پا به سن گذاشته‌اند باید کم‌کم از تیم کنار بروند و برای خودشان ارزش قائل شوند و بیشتر از این خودشان را خراب نکنند. مطمئناً مربی تیم هم شناخت دارد و به او آمارهایی داده‌اند، فیلم‌هایی از تیم دیده و شرایط سنی بازیکنان را می‌داند. مثلاً از مسعود شجاعی خیلی کم استفاده کرد. این نشان می‌دهد که خود آقای ویلموتس هم این کار را می‌کند. بازیکنان بزرگ ما که زحمات زیادی برای فوتبال ما کشیده‌اند بدانند که باید جایشان را به نفرات دیگری بدهند و به تیم، نیروی جوانی تزریق شود.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *