زمینه ارائه تسهیلات بی دردسر به مددجویان کمیته امداد فراهم شود


قائم‌ مقام‌ کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: معوقات تسهیلات بانکی ای‌که مددجویان کمیته امداد دریافت کرده اند زیر دو درصد است.

 به‌ گزارش سادس، سید امیر منصور برقعی امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل‌کمیته امداد امام خمینی(ره) استان البزر، اظهارکرد: البرز درکنار ویژگی‌های خاص جغرافیایی و جمعیتی ، ظرفیت‌های تولیدی و اقتصادی زیادی را درخود جای داده است.

وی ادامه داد: بدون شک با بهره‌گیری بهینه از این ظرفیت‌ها می‌توان در راستای تحقق برخی سیاست‌های‌کمیته امدادکه سرریز حمایت‌های مردمی از استان‌های برخوردار به استانهای محروم است حرکت کرد.

وی با اشاره به نتایج فقر در جامعه توضیح داد: هرچند فقر پدیده ای اقتصادی است ولی پیامدهای اجتماعی زیادی به دنبال دارد.
این مسئول افزود: رویکرد اصلی‌کمیته امداد حمایت از جمعیت کم برخوردار کشور و اجرای طرح‌های فقر ستیزانه است.

قائم ‌مقام‌کمیته امداد با اشاره به تصویب و ابلاغ آئین‌نامه جدیدکمیته امداد در سال ۹۴، گفت: باید به سمت برنامه محوری و کار تشکیلاتی حرکت کنیم تا به اهداف پیش بینی شده کمیته امداد در بازه زمانی مناسب برسیم.

وی توضیح داد: کاهش سهم بلاعوض و افزایش وام قرض‌الحسنه از اقداماتی هستند که باعث انگیزه بخشی مددجویان برای کار و تلاش بیشتر می‌شوند.

برقعی افزود:  امن‌ترین و بی مسئله ترین وام‌های بانکی، وام‌هایی است‌که به نیازمندان داده‌شده تا جایی که معوقات نیازمندان زیر دو درصد است.

وی‌گفت: واقعیت این است این آمار با وام‌های‌کلانی‌که برخی می‌گیرند و پس هم نمی‌دهند قابل مقایسه نیست به همین دلیل باید زمینه ارائه تسهیلات بی دردسر به مددجویان کمیته امداد فراهم شود تا آنها با راه اندازی کسب و کار هرچند کوچک به سمت خودکفایی گام بردارند.

وی اظهارکرد: طبق بررسی‌های انجام شده می‌توان‌گفت سهم ایجاد اشتغال توسط امداد از دستگاه‌های دولتی بیشتر بوده است.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *