وقتی معارضان سوریه با دختربچه انتحاری می‌زنند

به گزارش سادس:


در این ویدئو شداد با دخترش فاطمه صحبت می‌کند و در کنار او دختر کوچکترش «اسلام» حضور دارد. متن مکالمه پدر با دختر به شرح ذیل است:

-فاطمه، امروز میخواهی چه کاری انجام دهی؟

-عملیات شهادت‌طلبانه.

– کجا؟

– در دمشق.

-در دمشق؟ تو کوچکی و ۹ سال داری. این کار را به مردان واگذار نمیکنی؟ مردان با اتوبوسهای سبز فرار کردند؟ (دختر بچه پاسخ نمیدهد).

– تو میخوای اجازه دهی تا تو را بکشند و کفار به تو تجاوز کنند؟

-نه.

-میخواهی آنها را بکشی؟ نه؟ دین ما دین عزت است نه دین ذلت.

در این ویدئو خواهر این کودک یعنی اسلام نیز حضور دارد. پدرش قبل از اینکه از دختران خود بخواهد که الله اکبر بگویند، از او می‌خواهد که عملیات انتحاری دیگری انجام دهد.

خداحافظی مادر با کودکان خود قبل از انجام عملیات انتحاری

در یک ویدئوی دیگر مادر این دو کودک دیده می‌شود که در حال خداحافظی کردن با آنهاست و در پایان می‌گوید: شکیبا باشید و صبر پیشه کنید.

همسرش از این زن می‌پرسد: « این دو برای انجام این کار کوچک نیستند؟». مادر جواب میدهد: «آن قدر هم کوچک نیستند. جهاد بر همه مسلمانان اعم از کوچک و بزرگ واجب شده است».

البته هنوز مشخص نیست که آیا اسلام در اجرای عملیات انتحاری شرکت کرده است یا خیر. ولی مادرشان با هر دو کودک خداحافظی میکند.

شداد نیز گفت که کودکش مرتبه اول خود را منفجر نکرد؛ زیرا تعداد کافی از نیروهای پلیس حضور نداشتند.

گروهی که وروداین کودک به مرکز پلیس را هماهنگ میکرد، از دختر بچه خواست که عملیات را لغو کند، ولی او نپذیرفت و گفت: نه. میخواهم با خدا دیدار کنم».

دمشق: حامیان تروریستها هیچ اهمیتی برای جان کودکان سوریه قائل نیستند

وزارت خارجه سوریه نیز در واکنش به این جنایت اعلام کرد که استفاده گروههای تروریستی از کودکان و دختران و پسران برای اجرای اهداف تروریستی و غیر انسانی خود دلیلی بر این مسئله است که حامیان این گروهها هیچ اهمیتی برای زندگی کودکان سوری قائل نیستند.

دمشق با ارسال دو نامه جداگانه به رئیس شورای امنیت و دبیر کل سازمان ملل تأکید کرد: «گروههای تروریستی در تاریخ ۱۶/۱۲/۲۰۱۶ جنایت زشت دیگری را مرتکب شدند و از یک کودک ۸ ساله سوء استفاده کردند و مقداری مواد منفجره بر او بستند و از او خواستند که وارد مرکز پلیس المیدان شود و اعلام کند که گم شده است».

وزارت خارجه سوریه اعلام کرد که در جریان منفجر کردن این دختر بچه، فقط یک پلیس زخمی شد و مقداری خسارت مادی به ساختمان این مرکز وارد گردید.

دمشق ادامه داد: گروههای تروریستی از آغاز بحران سوریه برای اجرای اهداف تروریستی و غیر انسانی خود عمدا از کودکان استفاده می‌کردند. این حادثه جدید نشان می‌دهد که تروریستها در استفاده از دختران، پسران و کودکان هیچ تردیدی ندارند.

به گفته وزارت خارجه سوریه، این حادثه همچنین نشان داد حامیان این گروههای تروریستی و کسانی که میان گروههای تروریستی میانه رو و افراطی تمایز قائل می‌شود به زندگی کودکان سوریه توجهی ندارد.

دمشق همچنین تأکید کرد که «چنین اقداماتی که کاملا با احکام معاهده حقوق کودکان تناقض دارد، باید کشورهایی را که حامی تروریستها در سوریه هستند قانع کند که حمایت از این گروهها را فورا متوقف کنند.

سوریه همچنین تأکید کرد که فرانسه، انگلیس، آمریکا و همپیمانان آنان در عربستان، قطر و ترکیه حامیان گروههای تروریستی هستند و اکنون به خاطر ازادسازی حلب دچار جنون شده‌اند.

دمشق در پایان بر لزوم اجرای معاهدات شورای امنیت در خصوص مبارزه با تروریسم تأکید و تصریح کرد که دولتهای آمریکا، انگلیس، فرانسه و اوکراین این معاهدات را فراموش کرده و سعی در گمراه کردم مردم دنیا دارند.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *