ورود مجلس به اجرای پنهان سند 2030/ مقابله با پروژه نفوذ فرهنگی در دستور کار کمیسیون آموزش

احمد نادری نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با سادس:

از نظر انسان شناسی که علم فرهنگ است، نسبت گرایی فرهنگی باید مخصوص آن جامعه به ظهور وبروز برسد، باید توجه داشت هر فرهنگی خاص منطقه و کشور خودش است و هر فرهنگی نظام ارزشی خود را دارد بنابراین ما نمی توانیم نظام ارزشی یک فرهنگ را به فرهنگ دیگر تحمیل کنیم.

اگر به موضوع سندهایی از جنس 2030 این شکل نگاه کنیم قبول این دست آموزه های تزریقی از لحاظ علم انسان شناسی و علوم اجتماعی غیر قابل پذیرش است؛ سند 2030 هیچ نسبتی با فرهنگ ایرانی و اسلامی ندارد و با نظام ارزشی ما کاملا متفاوت است.

متاسفانه اجرای آموزه های سند 2030 به صورت غیر قانونی در مدارس کشور ما آغاز کرده بودند که بعد از آگاهی مردم و مسئولان دلسوز اجرای آن به صورت آشکار کنار گذاشته شد و با وجود مخالفت هایی که با نفوذفرهنگی شد متاسفانه به صورت پنهان در برخی مراکز آموزشی در حال اجرا است.

اجرای پنهان سند 2030 در برخی از مدارس کشور غیر قابل پذیرش است و قطعا کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی روی این مساله ایستادگی می کنند و با توجه دغدغه های رهبر انقلاب نظارت جدی تری نسبت به این موضوع خواهیم داشت.

باید شفاف سازی شود این دست سندهایی که به دنبال جهان سازی فرهنگ بدون توجه به ساختارهای جوامع مختلف است چه تبعاتی برای جامعه دارد و باید با نظارت دقیق اجرای آن به طور کامل متوقف شود.

ایران برای انجام تعهدات خود درخصوص ایجاد عدالت آموزشی در جهان به جامعه جهانی، به پذیرش این سند نیاز ندارد چراکه در حال حاضر نیز با تقبل آموزش رایگان جمع کثیری از مهاجران افغانی و موارد دیگر به این مهم جامعه عمل پوشانده است.

گفتگو از حسین مخلص آبادی

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *