طرح ساماندهی خانه‌های خالی ترمز گرانی مسکن را می‌کشد

کشورهای پیشرفته از آموزش و پرورش قدرتمند به جایی رسیدند اگر نظام آموزشی قدرتمند شود کشور در سطوح مختلف قطعا پیشرفت خواهد کرد،  باید آموزش به دغدغه اصلی مسئولین تبدیل شود


آموزش و پرورش باید به عامل تولید ثروت تبدیل شود، بی شک اگر ما نظام تعلیم و تربیت را به عنوان یک نهاد سرمایه ای تلقی کنیم نظام آموزشی تبدیل به مولد بزرگ برای کل جامعه می شود و نگاه مصرف کننده بزرگ به این مقوله کنار گذاشته می‌شود.

متاسفانه دانش اموختگی به عامل اصلی ثروت تبدیل نشده است و برای پیشرفت کشور معلم باید زیر بنای این ساختار قرار بگیرد؛ جامعه باید به ستمی حرکت کند که هیچ معلمی دغدغه معیشتی و مشکل منزلتی نداشته باشد و همه باید به این جایگاه غبطه بخورند.

معلم مهندسی است که به هندسه انسان ها می پردازد به همین دلیل معلم مولد است مصرف کننده نیست، یک معلم با سی سال خدمت صادقانه که ثمره وجودی خودش را فدای دانش آموزان می‌کند نباید در دوران بازنشستگی مورد بی مهری قرار بگیرد و فراموش شود.

ما در مجلس به دنبال ارتقا مقام و منزلت معلم هستیم،شانیت معلم اجازه نمیدهد که وی مشکل معیشتی داشته باشد،  دغدغه معلم به جای مسائل مالی باید تعلیم و تربیت نسل آینده ساز کشور باشد.

کمیسیون آموزش و مجلس یازدهم مصمم است وارد مقوله حل مشکلات فرهنگیان شود چرا که حقوق و مزایای بازنشستگان فرهنگی پایین و قانون همسان سازی حقوق در مورد آنها اجرا نمی‌شود.


در کمیته آموزش و پرورش مجلس مهم ترین بحث موضوع استخدامی معلمان است که به جد پیگیر آن هستیم،  دغدغه اصلی تمام معلمانی که به شکل‌های مختلفی در حوزه آموزشی کشور فعالیت دارند، این است که وارد مدار رسمی آموزش و پرورش شوند، ضمن اینکه از این طریق می‌توان کسری نیروی معلم در نظام آموزشی  را برای همیشه رفع کرد.  


نظام آموزشی باید به رشته های فنی حرفه ای و مهارتی توجه کند ما از اولیا درخواست داریم که به این دست رشته های مهارتی بیشتر توجه کنند، تئوریزه کردن این موضوع در بین مردم یکی از سخت ترین کارهای ممکن است و باید فرهنگ جامعه در حوزه آموزشی و تحصیلات عالیه تغییر کند.


اراده مجلس یازدهم در ۸۰ روز از فعالیت رسمی  در راستای  رسیدگی به درد مردم است،

نمایندگان با تمام توان در پی رفع دمشکلات مردم هستند در حوزه مسائل اقتصادی در این مدت کوتاه قدم های لازم برداشته شده است برای نمونه تصوبت طرح ساماندهی خانه های خالی بود که می تواند شبیه  ترمز برای جلوگیری از افسار گسیختگی قیمت مسکن باشد

گام های بزرگ در رفع مشکلات مردم اراده اول مجلس است و نمایندگان از قبل از شروع کار مجلس پیگیر این موضوعات بودند این ها نشان می دهد مجلس برای کارهای بزرگ مصمم است و حداقلی ترین اقدام مجلس به حرکت در آوردن دولت در سال پایانی فعالیت است.

مردم ولی نعمت های ما هستندبا مردم نباید مخفی کاری داشته باشیم بعضی از مباحث در مجلس به صورت غیر علنی و رای مخفی است که عمدتا مباحث طبقه بندی شده ملزم نیستم در معرض قرار بدهیم  اما با شهامت کامل می گویم شفافیت آرا نمایندگان در بررسی طرح و لوایح و دیگر موضوعات ضروری است


در حوزه شفافیت مالی هم نباید پنهان کاری وجود داشته باشد و در مورد مسائل مالی شفافیت الزامی است، ثبت اطلاعات مالی الزام قانونی نداشت الان هم الزام قانونی نداردو البته الزام اخلاقی دارد.


دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *