درخواست مهلت فدراسیون فوتبال ایران از فیفا/ بی‌برنامگی مطلق!


درخواست مهلت فدراسیون فوتبال ایران از فیفا/ بی‌برنامگی مطلق!

در حالی که پیش از این در جلسه‌ای با حضور برخی مسئولان و اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال مقرر شد پاسخی روشن درباره ماهیت فدراسیون به فیفا داده شود، در جدیدترین اتفاق این فدراسیون درخواست مهلت دو هفته‌ای برای تعیین تکلیف خواسته‌های فیفا را مطرح کرده است.

به گزارش سادس، پس از برگزاری جلساتی با حضور برخی مسئولان و کارشناسان حقوقی و مدیران ارشد فدراسیون فوتبال پیرامون ایرادهای اخیر فیفا نسبت به اساسنامه اصلاحی، قرار بر این بود، در نامه‌ای صریح و روشن جواب خواسته‌های فیفا داده و اعلام شود فدراسیون فوتبال با استناد به قوانین جاری کشور جزو نهاد “عمومی- غیردولتی” است و هر عنوانی غیر این، مغایر با قوانین ملی ایران خواهد بود، موضوعی که باعث شده محمود اسلامیان عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در اظهارنظری آن را غیرممکن بداند و ورود شخص رییس جمهور به موضوع اصلاح اساسنامه را خواستار شود.

در تازه‌ترین اتفاق اما فدراسیون فوتبال روز یک شنبه هشتم تیر، در نامه‌ای به فیفا خواستار مهلت بیشتر شده تا ابعاد حقوقی و قانونی این موضوع را برای جلب رضایت فیفا و رفع سوء تفاهمات طرفین بررسی کند.

فدراسیون فوتبال این مهلت را به عنوان بررسی بیشتر موضوع در دولت و برگزاری جلسات بیشتر برای یافتن یک راهکار مناسب درخواست کرده که این نهاد بین‌المللی هنوز پاسخی به خواسته ایران نداده است.

محمود اسلامیان، عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال صبح امروز با بیان اینکه حل مشکل اساسنامه فدراسیون فوتبال و جلب رضایت فیفا خارج از توان این فدراسیون است، ورود شخص رییس جمهور به این موضوع را خواستار شده است. موضوعی که حکایت از ضعف و ناتوانی مسوولان فدراسیون و بی‌برنامگی مطلق آنها در مدیریت فوتبال و اصلاح اساسنامه دارد.

ضعفی سیستمی که در نتیجه حضور مدیرانی ضعیف حاصل شده و متاسفانه تنها دستاورد حضور این افراد در فوتبال کشور نیز ایجاد مشکل و انعقاد قراردادهای میلیاردی و خلاف منافع ملی بوده است.

 امید است که با تدبیر دلسوزان ورزش و حذف افراد بی‌اثر از چرخه فوتبال که منافع فردی را بر منافع ملی ترجیح می‌دهند زمینه رشد و تعالی فوتبال کشور بیش از پیش فراهم شود.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *