فرصت طلایی وزنه برداری ایران برای کسب کرسی جهانی/ تکروی ممنوع!


فرصت طلایی وزنه برداری ایران برای کسب کرسی جهانی/ تکروی ممنوع!

وزنه برداری ایران شش ماه فرصت دارد تا با یک برنامه حساب شده برای گرفتن کرسی تاثیرگذار در فدراسیون جهانی تلاش کند.

به گزارش سادس، فدراسیون جهانی وزنه برداری با یک افشاگری در مورد وجود دوپینگ سیستماتیک و فساد مالی دچار تغییر و تحولات بزرگی شد که مهمترین آن رفتن تاماش آیان بعد از ۴۴ سال از فدراسیون جهانی بود. اکنون قراراست هم اساسنامه فدراسیون جهانی مورد بازنگری قرار بگیرد و هم انتخابات در ماه ژانویه ۲۰۲۱ یعنی شش ماه دیگر برگزار شود.

*ایران از یارکشی ها عقب نماند

با توجه به اینکه تاریخ برگزاری انتخابات هم تا حدودی مشخص شده است قطعا از الان رایزنی ها و یار کشی ها بین کشورها آغاز می شود و ایران هم باید دست به کار شود تا از قافله عقب نماند. از آنجا که مسئله گرفتن کرسی ملی است  نه شخصی بنابراین کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش باید به این مسئله وارد شوند و ابتدا ببینند برنامه فدراسیون ایران برای کسب کرسی در این انتخابات مهم چه چیزی است و چه گزینه هایی را مد نظر دارد و سپس وارد فاز رایزنی با کشورهای دیگر شوند.

ایران یکی از قدرت های وزنه برداری جهان است و باید کرسی اثر گذار داشته باشد. اینکه کشورهایی که حرفی زیادی برای گفتن در وزنه برداری ندارند اما کرسی تاثیر گذار دارند، نشان می دهد لابی گری ما ناموفق بوده است و دیگر وقت آن رسیده  پا را از عضویت در کمیته ها فراتر بگذاریم و به فکر گرفتن کرسی های مهم باشیم البته به شرطی که برنامه حساب شده ای برای آن داشته باشیم.

*به کسب کرسی، ملی نگاه شود نه سلیقه ای

در انتخابات سال ۲۰۱۷ ، وزنه برداری ایران برای گرفتن کرسی تلاش کرد اما حاصل آن  تنها عضویت در کمیته آموزش و پژوهش بود و دست ایران از رسیدن به کرسی های مهم و تاثیر گذار کوتاه ماند. علی مرادی رییس فدراسیون وزنه برداری در انتخابات ۲۰۱۷، برای پنج پست ریاست، دبیرکل، نایب رییس اول، نواب رییس و هیات اجرایی ثبت نام کرد که از انتخابات چهار پست انصراف داد  و در نواب رییس هم رای اعتماد نگرفت.

در کمیته فنی و پزشکی فدراسیون جهانی هم علیرضا قریشی رییس هیات وزنه برداری خوزستان و داود باقری نایب رییس فدراسیون رای نیاوردند.

نکته ای که وجود دارد باید به بحث کسب کرسی ملی نگاه شود یعنی مانند دوره قبل شاهد این نباشیم که رییس فدراسیون برای تمام پست های مهم خود یا یارانش را معرفی کند و در نهایت هم بخواهد از رقابت انصراف دهد و یارانش نیز موفق به کسب کرسی نشوند. قهرمانان سابق  جهان و المپیک وزنه برداری نیز در این مدت روی این مسئله تاکید داشتند که انتخاب گزینه ها باید درست باشد و افراد کار بلد و با وجهه جهانی معرفی شوند. یک بار برای همیشه اختلافات کنار گذاشته شود و بهترین افراد برای کسب کرسی معرفی شوند. 

* آیان هم نیست که مانع شود

پیش از این عنوان می شد تاماش آیان رابطه خوبی با علی مرادی ندارد و اجازه نمی دهد ایران به کرسی های مهم برسد اما اکنون تاماش آیان رفته و تیمش هم قدرت قبل را ندارد و همین مسئله می تواند راه مذاکره را با مدعیان اصلی انتخابات باز کند. بنابراین نباید به سادگی از کنار این فرصت گذشت و این انتظار هست که ایران با یک برنامه قوی  نهایت تلاش خود را برای کسب کرسی مهم در وزنه برداری جهان به کار بگیرد.

 انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *