سفره مردم را به برجام بی فایده گره زدند/ پرهیز از حاشیه موتور محرک مجلس یازدهم

حجت الاسلام جعفری نماینده مردم بروجن در گفتگو با خبرنگار سادس:
برای تحقق اولویت‌ها در قوه مقننه، نمایندگان مجلس یازدهم باید از حاشیه‌ها پرهیز کنند تا این اولویت‌ها فدای حواشی نشود.

انتظاراز این مجلس این است که برای سرو سامان معیشت مردم تلاش کند و مسئله کالاهای اساسی، دلار، سکه، مسکن و غیره را با کمک دیگر دستگاه‌ها حل کند.

این روزها سفره مردم هر روز کوچکتر می‌شود؛ درهفت سال گذشته این سفره را به یک پیمانی به اسم برجام گره زدند که نه تنها عایدی برای مردم نداشت بلکه فشارهای اقتصادی را افزایش داد.

کاش این توانی که برای برجام گذاشته شد که آخرش هیچ بود برای تکیه به توانمندی و تولید داخلی صرف می‌شد، متاسفانه در این دولت توجه به استعداد و توان داخلی مورد غفلت قرار گرفت.

نباید تکان های اقتصادی جامعه و مردم را متلاطم کند، مجلس یازدهم برای تحقق شعارهای خود اولویت ها را مشخص تا با تدبیر درست گشایش در زندگی مردم ایجاد شود.
مسائل اقتصادی و فرهنگی با توجه به پیام مقام معظم رهبری به مجلس یازدهم سرلوحه عمل نمایندگان خواهد بود؛ اقتصاد فقط بازار نیست جراحی اقتصادی یعنی شما بتوانید از همه سرمایه ها به درستی استفاده و چوب حراج به آنها نزنید.

ما در تبیین الگوی کشت، الگوی آبیاری وجانمایی صنایع اشتباه کردیم که برآیند آن وضعیت امروزی ما در حوزه آب است.

بحران آب وجود خارجی ندارد بلکه مدیریت آب در ایران غلط است؛ اگرما به درستی سرانه مصرف آب را تعریف کنیم و الگوی کشت و نوع آبیاری به دقت شکل بگیرد صیانت منابع آب به راحتی محقق می شود.

بزرگترین سرمایه ما در حوزه محیط زیست و کشاورزی آب است، تمام توسعه‌ها بر محور آب شکل می گیرد، پیشرفت مراکزآموزشی، توسعه شهری و توسعه گردشگری بر پایه همین موضوع است.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *