رواج مصرف گرایی در کشورغیر قابل باور است/ متاسفانه تجمل گرایی در زندگی عموم مردم نهادینه شده است

مصطفی نخعی عضو کمیسیون انرژی و نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس در گفتگو با خبرنگارپارلمانی پایگاه خبری سادس:

مهم ترین چالشی که ممکن است مجلس یازدهم با آن مواجه شود چالش‌هایی است که مجالس قبل هم با آن درگیر بوده است؛ دورشدن از کار تخصصی و رهاکردن خیلی از اولویت‌های اصلی کشور و پرداختن به مسائل جزیی و سیاسی از مهم ترین چالش‌هایی است که در صورت غفلت نمایندگان، مجلس یازدهم را با آن درگیر خواهد کرد.

بخشی از این چالش‌ها به ساختار انتخابات در ایران باز می‌گردد در حالی که نمایندگان منطقه‌ای رای می‌آوردند باید تصمیمات ملی بگیرند؛ این دوگانگی موجب می شود که رویکرد ملی در خیلی از تصمیمات مهم در مجلس دچار فراموشی شود.

رهبر معظم انقلاب در پیام افتتاحیه مجلس یازدهم اقتصاد و فرهنگ را به عنوان چالش اصلی کشور عنوان کردند این در حالی است که چالش‌های اقتصادی ما تابع معضلات فرهنگی و اجتماعی که باید به جد به آن توجه شود.

مصرف گرایی در کشورغیر قابل تصور و تجمل گرایی در زندگی عموم مردم نهادینه شده است؛ مصرف گرایی در کنار تجمل گرایی باعث گرفتاری و چالش اقتصادی برای مردم می شود.

مجلس غیر از عبور از واگرایی باید زیرساخت‌های جامعه را به سمت جهش تولید با مبنای اقتصاد بومی ایرانی اسلامی سوق دهد تا به غیر از رونق در زندگی مردم، روش زندگی غلط در جامعه اصلاح شود

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *