فعالیت ۷۰ تولید کننده نوشت افزار در کشور/تعمیق ارزش های فرهنگی در کتب درسی


معاون دفتر تالیف کتب درسی وزارت آموزش و پرورش گفت: در کتاب های درسی به دنبال تعمیق ارزش های فرهنگی خاص کشور هستیم و این جهت گیری را در تولید وسایل کمک آموزشی نیز دنبال می کنیم.

به گزارش سادس، یدالله رهبری نژاد با بیان اینکه در کتاب های درسی به دنبال تعمیق ارزش های فرهنگی خاص کشور هستیم، گفت: این جهت گیری را در تولید وسایل کمک آموزشی نیز دنبال می کنیم و به شکل های مختلف تلاش می کنیم هماهنگی در میان بخش های مختلف تولیدی ایجاد شود.

وی ادامه داد: اعتبارات تولید لوازم کمک آموزشی با بخش خصوصی است زیرا آموزش و پرورش تولید کننده ابزار کمک آموزشی نیست. بخشی که در خود آموزش و پرورش تولید می شود از طریق شرکت صنایع آموزشی ارائه می شود که یک ارتباط تنگاتنگی با سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی دارند و کارشناسان این شرکت در جلسات تالیف کتاب های درسی حضور دارند.

معاون دفتر تالیف کتب درسی وزارت آموزش و پرورش درباره سهم شرکت صنایع آموزشی از بازار بیان کرد: برای همه تجهیزات توسط شرکت امکان تولید نیست اما تلاش کردیم با معرفی این شرکت و هماهنگی هایی که در زمینه تولیدات تجهیزات داریم بخش های خصوصی را آگاه سازی کنیم.

سعید حسینی مدیرعامل مجمع نوشت افزارهای ایرانی و اسلامی در یک گفت‌وگوی رادیویی با اشاره به تحولات در حوزه نوشت افزار ایرانی اظهار کرد: در یک دهه گذشته تغییرات خوبی در این حوزه رخ داده به طوری که در گذشته تنها دو تولید کننده در این حوزه فعالیت می کرد اما الان حدود ۷۰ تولید کننده نوشت افزار در کشور فعالیت می کند که این به دلیل حمایت مردم و خرید آنها از تولیدات داخلی است.

وی با تاکید بر اینکه باید به کمک رسانه ها به تولید کنندگان نوشت افزار و لوازم التحریر ایرانی انگیزه داد، عنوان داشت: البته چند مسئله مانند کاراکتر سازی و نظارت بر تولید، اگر رخ دهد، می تواند کمک زیادی در رشد نوشت افزارهای ایرانی کند و در این زمینه نیاز به کمک داریم زیرا هزینه های زیادی باید برای کاراکتر سازی صورت بگیرد که تولیدکنندگان توان مالی زیادی در این زمینه ندارند. اگر این اتفاقات بیافتد، می توانیم شاهد باشیم که در ده سال آینده عمده بازار را محصولات ایرانی فرا گرفته است.

انتهای پیام

}

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *