بسته اخبار اجتماعی سادس در روز سه‌شنبه


"نبود «استراحتگاه»، حوادث جاده‌ای را به دنبال دارد، پذیرش ۲۰۰۰ «کودک‌ کار» در بهار امسال، اقدام مشترک ایران و افغانستان برای احیای هامون، کاهش ۰.۳ درصدی چاقی پسران با ورزش‌های دانش‌آموزی، بررسی وضعیت سفیدبالک‌ها در شورای شهر، بابت معوقات داروسازان فکری عاجل شود و تعریف خدمات ارائه شده پشت چراغ قرمزها، در قالب «مشاغل خدماتی»" از مهمترین خبرهای اجتماعی سادس در روز سه‌شنبه هستند.

به گزارش سادس، سرویس اجتماعی سادس امروز بیش از ۷۰ خبر را روی خروجی خود منتشر کرده است که برخی از مهمترین آن‌ها در ادامه می‌آید:

رییس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان عنوان کرد

نبود «استراحتگاه»، حوادث جاده‌ای را به دنبال دارد/ وقوع ۱۷۰۰ حادثه جاده‌ای در سیستان و بلوچستان

دکتر فریبرز راشدی رییس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: فاصله طولانی جاده‌های استان و نبود استراحتگاه در این مسیر، موجب خواب آلودگی راننده و در نهایت، تصادف می‌شود.

وی با اشاره به فاصله ۱۱۰۰ کیلومتری شمال تا جنوب استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: نبود محلی برای استراحت رانندگان در مسیر جاده‌های استان، منجر به بروز حوادث جاده‌ای به دلیل خستگی راننده می‌شود.

رییس سازمان بهزیستی کشور خبر داد

پذیرش ۲۰۰۰ «کودک‌ کار» در بهار امسال/ ۳۲۷ کودک بازمانده از تحصیل بودند

انوشیروان محسنی‌بندپی رییس سازمان بهزیستی کشور در مراسم رونمایی از کمپین ملی «قلب مهربان؛ طرح تهیه لوازم‌التحریر و پوشاک مدرسه برای کودکان کم‌برخوردار» با بیان آنکه براساس آمارهای غیررسمی ۴۰۰ هزار نفر در کشور بازمانده از تحصیل هستند، در خصوص کمپین ملی «قلب مهربان» گفت: در این کمپین اولویت تهیه لوازم و وسایل مورد نیاز برای دانش آموزان استان‌های محروم است.

بندپی با بیان اینکه براساس آمار غیررسمی ۴۰۰ هزار نفر در کشور بازمانده از تحصیل هستند، ادامه داد:  در کمپین ملی «قلب مهربانی» اولویت با استان‌های محروم است؛ اجتماعی کردن، کمک گرفتن‌ از ظرفیت‌های خوب، پیشگیری، ارائه خدمات تخصصی در رویکردی اجتماع‌محورانه اقداماتی است که ما در بهزیستی دنبال می‌کنیم.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور:

تحقیقات از راننده اتوبوس حادثه جاجرود که ۳۹ کشته و مجروح برجای گذاشت

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ضمن تشریح وضعیت جوی و ترافیکی راه‌های کشور بااشاره به تصادف مرگبار اتوبوس مسافربری با ۳۹ سرنشین در جاده قدیم جاجرود گفت: راننده این حادثه زنده است و تحقیقات از وی برای مشخص شدن علت دقیق حادثه در حال انجام است.

سرهنگ نادر رحمانی همچنین دراین باره گفت: بامداد امروز در اتوبان پردیس نرسیده به جاجرود -کیلومتر ۵ محور تهران – آبعلی- یک دستگاه اتوبوس مسافربری حامل ۳۹ مسافر با احتساب راننده و کمک راننده آن، که از کرج به سمت ساری در حرکت بود، از دره ای به ارتفاع تقریبی ۲۰۰ متر، سقوط کرد.

اقدام مشترک ایران و افغانستان برای احیای هامون

مسئول امور تالاب‌ها در سازمان حفاظت محیط زیست ضمن اشاره به همکاری ایران و افغانستان برای تهیه سند راهبردی مشترک اظهار کرد: احیای تالاب هامون یکی از موضوعاتی است که از طریق کمیته آب مشنرک دنبال می‌شود.

آرزو اشرفی‌زاده اظهار کرد: بعد از پیگیری‌های صورت گرفته از ابتدای دولت یازدهم و توصیه‌های اکید مقام معظم رهبری و رئیس جمهور در مورد لزوم احیای تالاب هامون در دیدار با مقامات عالیرتبه دولت افعانستان و در پی آخرین سفر وزیر امور خارجه کشورمان به افغانستان و رایزنی با مقامات این کشور در اواخر اردیبهشت امسال مقررشد سند راهبردی همکاری‌های دو کشور ایران و افغانستان تدوین شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد

کاهش ۰.۳ درصدی چاقی پسران با ورزش‌های دانش‌آموزی/تجهیز مدارس به وسایل ورزشی

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه فعالیت‌های ورزشی دانش‌آموزی کاربردی هستند و منجر به کاهش سه دهم درصدی چاقی در پسران شده‌اند، گفت: ۸۰۰ پروژه ورزشی را آغاز کرده‌ایم که از این میزان امسال ۱۵۰ پروژه به اتمام می‌رسد.

مهرزاد حمیدی با اشاره به فعالیت ۳۳ هزار معلم ورزش در مدارس کشور عنوان کرد: ۸۰۰ پروژه ورزشی را آغاز کرده ایم که از این میزان امسال ۱۵۰ پروژه به اتمام می‌رسد. علاوه بر این امسال مدارس را به وسایل ورزشی مجهز می‌کنیم. یکی دیگر از اقدامات ما در سال جاری طراحی لباس معلمان ورزش بوده است.

بررسی وضعیت سفیدبالک‌ها در شورای شهر

علی محمد مختاری مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران با اشاره به ساماندهی مگس های سفید گفت: سفیدبالک ها در اکثر کشورهای جهان وجود دارند و ۵ سال طول کشید تا مشکلات ناشی از این آفت در جهان کاهش یابد. همچنین در خردادماه سال ۹۴ در سه الی ۴ نقطه سفید بالک‌ها دیده شدند و شهرداری توانست بدون استفاده از سموم شیمیایی با شیوه مکانیزه شاهد از بین رفتن این آفت باشد.

مختاری ادامه داد: رفع معضلات سفید بالک‌ها با کمک موسسه گیاه پزشکی شهر تهران و جهاد کشاورزی امکان پذیر است و در این راستا نیز اقداماتی انجام دادیم و از سموم گیاهی کم خطر استفاده کردیم؛ به طوری که از یک شب تا ۵ صبح با پاشیدن سمومی همچون پاترین آب شویه انجام می دهیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش تشریح کرد

روش «تلفنی» برای شناسایی بازماندگان از تحصیل‌/ ۳۸۰ هزار دانش‌آموز مقطع متوسطه بیرون مدرسه هستند

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه وزارت رفاه به صورت تلفنی تماس‌هایی با خانواده افراد لازم‌التعلیم که در مدرسه حضور نداشتند، برقرار کرده است گفت: بر اساس اطلاعات این وزارتخانه، برخی افرادی که در این فهرست قرار داشتند یا متوفی بودند یا به خارج از کشور مهاجرت کرده‌اند، اما ما در هر صورت سقف بازماندگان از تحصیل را همان ۱۳۰ هزار نفر درنظر می‌گیریم.

علی زرافشان افزود: به لحاظ شاخص پوشش گروه سنی نیز باید گفت که از افراد ۱۲ تا ۱۴ ساله ۹۷ درصد در مدرسه هستند و از افراد ۱۵ تا ۱۷ ساله نیز ۸۷ درصد در مدرسه حضور دارند. به عبارت دیگر می‌توان گفت که سه درصد افراد لازم التعلیم در دوره اول متوسطه که حدود ۱۳۰ هزار نفر می‌شوند و همچنین ۱۳ درصد در دوره دوم متوسطه که حدود ۲۵۰ هزار نفر می شوند بیرون از مدارس هستند. البته دوره دوم متوسطه جزو تحصیلات اجباری نیست.

وزیر رفاه جزییات دیدارش با شهردار تهران را تشریح کرد

تعریف خدمات ارائه شده پشت چراغ قرمزها، در قالب «مشاغل خدماتی»/ظاهر تهران به‌هم ریخته است

علی ربیعی وزیر رفاه از تشکیل کمیته‌ای با همکاری شهرداری تهران و به منظور بررسی ویژه آسیب‌های اجتماعی پایتخت خبر داد و گفت: به دنبال آن هستیم تا با کمک شهرداری، خدمات پشت چراغ قرمز و چهارراه‌ها را که عمدتا توسط کودکان و متکدیان عرضه می‌شود را در قالب «مشاغل خدماتی» تعریف کرده و حتی تعاونی برای آنها ایجاد کرده و آنها را تحت پوشش قرار دهیم.

ربیعی با بیان اینکه تهران یک خاصیت دارد و آن اینکه الگوهای آن به سرعت در سایر شهرها تسری می‌یابد افزود: تهران ایمن نیست.  ساختمان‌های زیادی در تهران وجود دارد که از ایمنی لازم برخوردار نیستند، به همین دلیل یکی از محورهای مورد بحث ما در دیدار با نجفی موضوع ساختمان‌های بلندمرتبه غیرایمن بود که جزء اولویت‌های برنامه قرار گرفت.

مدیرعامل سازمان انتقال خون مطرح کرد

نقطه قوت اهدای خون ایران/صادرات خون، آری یا خیر؟

مدیرعامل سازمان انتقال خون اولین گزارش منتشر شده سازمان بهداشت جهانی منطقه مدیترانه شرقی در زمینه کفایت و سلامت خون را تشریح کرد و به مقایسه وضعیت ایران با سایر کشورهای منطقه پرداخت.

دکتر علی اکبر پورفتح‌الله گفت: بر اساس این گزارش در این منطقه حدود هفت میلیون اهدای خون انجام می‌شود که شش درصد آن سهم اهدای خون ایران است. حال این میزان اهدای خون در منطقه ما که ۹ درصد جمعیت جهان را تشکیل می‌دهد، نشان می‌دهد که دسترسی به خون در کشورهای منطقه دچار مشکلات اساسی است و در زمینه کفایت خون در منطقه دچار مشکل هستیم.

پورفتح‌الله در پاسخ به اینکه آیا ایران خون یا فرآورده‌های خونی را به کشورهای منطقه ارسال می‌کند، گفت: ما ارسال خون و فرآورده‌های خونی را به هیچ کشوری انجام نمی‌دهیم. البته اگر در آینده ظرفیت‌ تولید داروهای مشتق از پلاسما در کشور افزایش یابد، می‌توانیم بازارهای منطقه را در زمینه داروهای مشتق از پلاسما کسب کنیم.

وزیر بهداشت:

بابت معوقات داروسازان فکری عاجل شود/از کیفیت داروی ایرانی مراقبت می‌کنیم

وزیر بهداشت با اشاره به مشکل جدی معوقات صنعت داروسازی کشور گفت: هر چه زودتر باید برای این موضوع فکری عاجل شود وگرنه مردم آسیب خواهند دید.

دکتر سید حسن هاشمی با بیان اینکه تولید کنندگان باید در جهت ارتقاء کیفیت محصولات‌شان تلاش بیشتری انجام دهند، گفت: هدف تولید کنندگان ایرانی باید بازارهای خارجی باشد و استانداردهایشان را باید با استانداردهای بین‌المللی تنظیم و سعی کنند در بازارهای بین‌المللی حضور داشته باشند. در عین حال بیمارستان‌ها، مراکز درمانی دولتی و خصوصی هم باید نسبت به داروی تولید داخل خودباوری داشته و به داروهای تولید داخل توجه کنند و مطمئن باشند که ما از کیفیت داروی تولید داخل مراقبت می‌کنیم و حاضر نیستیم با هر قیمتی و تحت عنوان داروی تولید داخل، دارو را بپذیریم.

تقاضای حبیب‌زاده برای برگرداندن املاک واگذار شده به افراد خاص به شهرداری

افشین حبیب زاده رییس کمیته عمران شورای شهر تهران از ارائه اسناد و مدارکی خبر داد که نشان می‌دهد املاک به افراد خاص واگذار شده است. همچنین مبالغی در بودجه سال ۹۶ برای کمک به افراد خاص منعقد شده که به جهت تعدد و رعایت شأن افراد از اعلام اسامی آنها خودداری شده؛ اما اسناد و مدارک کاملی در این خصوص وجود دارد.

تاکید رییس سابق سازمان غذا و دارو:

بحران نقدینگی حوزه دارو تا پایان شهریور درمان شود

دکتر دیناروند معاون وزیر بهداشت رییس سابق سازمان غذا و دارو در مراسم افتتاحیه نمایشگاه ایران فارما نسبت به بحران نقدینگی در حوزه دارو هشدار داد و گفت: اگر این مشکل در همین شهریور ماه درمان نشود، بعدها ما را دچار خسران می‌کند.

به گزارش سادس، پربازدیدترین اخبار اداره اجتماعی در ۲۴ ساعت گذشته به شرح زیر است:

خودکشی نافرجام یک پدر پس از قتل دو دختر جوانش در تهرانپارس

پدر قاتل ۲ دختر در بیمارستان جان باخت

سقوط مرگبار اتوبوس به دره در محور تهران-جاجرود

تحقیقات از راننده اتوبوس حادثه جاجرود که ۳۹ کشته و مجروح برجای گذاشت

فقط ردپایتان را به جای بگذارید …

انتهای پیام

var d=document;var s=d.createElement(‘script’);

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *