اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومانی برای ایجاد اشتغال پایدار در روستاها


معاون امور روستاها و مناطق محروم رئیس‌جمهوری از اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومانی برای استان زنجان در زمینه ایجاد اشتغال پایدار در روستاها خبر داد.

به گزارش سادس، سیدابوالفضل رضوی در آیین اختتامیه اولین جشنواره روستا که در سینما روباز گاوازنگ زنجان برگزار شد، با بیان اینکه بحث ایجاد اشتغال پایدار در روستاها یکی از اولویت‌های امروز در این مناطق به‌شمار می‌رود، افزود: سهم استان زنجان در این زمینه اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان است با کارمزد بسیار پایین است.

وی با یادآوری اینکه ایجاد اشتغال پایدار در روستاها در بخش‌های خدمات، کشاورزی، سنگ‌های قیمتی، بسته‌بندی، تولید پوشاک و … توسط علاقه‌مندانی که تمایل به ورود به این بخش را دارند، صورت می‌گیرد، تصریح کرد: اعطای وام با کارمزد ۶ درصدی به اهالی روستا از مهرماه امسال آغاز خواهد شد.

این مسئول با اشاره به اینکه همه توان‌مان باید در راستای معرفی توانمندی‌های روستاییان و عشایر باشد، اظهار کرد: بی‌شک آغاز به کار اولین جشنواره روستا در استان زنجان می‌تواند پیش‌زمینه‌ای برای شناساندن توانمندی‌هایی که در مناطق روستایی و نیز عشایر استان وجود دارد، باشد و نیازمند تداوم برگزاری چنین جشنواره‌هایی هستیم.

رضوی با بیان اینکه عرضه مواد غذایی در جشنواره روستا حاکی از آن است که روستاییان و عشایر نقش ارزشمند و حیاتی در تامین امنیت غذایی آحاد جامعه بر عهده دارند، خاطرنشان کرد: روستاییان و عشایر علاوه بر عرضه مواد غذایی در جشنواره‌ای که به نام خودشان مزین شده، توانمندی‌های‌شان را در سایر بخش‌ها از جمله صنایع‌دستی نیز به نمایش گذاشته‌اند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان نیز در ادامه این مراسم با اشاره به اینکه جشنواره روستا از سال آینده به صورت کشوری برگزار خواهد شد، افزود: برای این منظور در تلاش هستیم تا محلی ویژه را برای برگزاری دائمی این جشنواره در نظر بگیریم.

جواد رحمتی با اشاره به اینکه امروز شاهد آغاز به کار اولین جشنواره روستا در استان زنجان بودیم که می‌تواند گام اول برای برگزاری این جشنواره به صورت کشوری در سال‌های آینده باشد، ادامه داد: تثبیت جشنواره روستا در استان و تعیین مکانی ثابت برای برگزاری این جشنواره می‌تواند این منطقه را به یکی از مناطق گردشگری استان تبدیل کند.

وی با یادآوری اینکه استان زنجان با برگزاری جشنواره‌ای چون آش که امسال دوازدهمین دوره آن را پشت سر گذاشتیم، نشان داد که کارنامه موفقی در برگزاری چنین جشنواره‌های فرهنگی و گردشگری دارد، خاطرنشان کرد: بی‌شک جشنواره روستا که امسال اولین دوره آن را برگزار می‌کنیم، می‌تواند زمینه‌ای برای معرفی توانمندی‌های اهالی روستا و نیز عشایر به مردم باشد.

این مسئول با بیان اینکه برگزاری جشنواره روستا به ما کمک می‌کند تا روستاها به جایگاه واقعی خود به‌ عنوان کانون تولید بازگردند، افزود: امروز مناطق روستایی از جایگاهی که در گذشته به‌ عنوان کانون تولید داشتند، فاصله گرفته‌اند و بی‌تردید برگزاری چنین جشنواره‌هایی می‌تواند زمینه را برای پویایی مجدد روستاها و معرفی قابلیت‌های این بخش فراهم کند.

انتهای پیام

if (document.currentScript) {

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *