فعالیت پژوهش‌سراها در قالب پارک‌های فناوری دانش آموزی


معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش از تصویب اساسنامه پژوهش‌سراهای دانش آموزی به عنوان پارک‌های علم و فناوری دانش آموزی خبر داد و گفت:‌ با تصویب این اساسنامه، پژوهش‌سراها به صورت هیات امنایی اداره خواهند شد.

به گزارش سادس، زرافشان در مراسم افتتاح مرکز رشد فناوری دانش بنیان با اشاره به تغییر اساسنامه پژوهش‌سراها اظهار کرد: اساسنامه پژوهش‌سراها به امضای ریاست جمهوری رسید و بر اساس آن پژوهش‌سراها به عنوان پارک‌های علم و فناوری دانش‌آموزی فعالیت خواهند کرد.

وی اضافه کرد: بر اساس این اساسنامه پژوهش‌سراها به صورت هیات امنایی اداره خواهند شد و همه حامیان فعالیت‌های علمی مستقر در منطقه و استان در اداره پژوهش‌سراها مشارکت دارند .

زرافشان همچنین تاکید کرد:‌ طبق این اساسنامه دانشگاه‌ها،شرکت‌های دانش بنیان و مراکز پژوهشی مستقر در استان‌ها در اداره این مکان‌ها مشارکت خواهند داشت.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، توسعه کمی پژوهش‌سراها از 300 به 640 پژوهش‌سرا را از دیگر اقدامات وزارت آموزش پرورش عنوان کرد و یادآورشد: به منظور توسعه کیفی پژوهش‌سراها با همکاری معاونت علمی و فناروی ریاست جمهوری اقدام کردیم تا شرایط لازم برای فعالیت‌های پژوهشی در این پژوهش‌سراها فراهم شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 640 پژوهش‌سرای فعال، مهجز به برخی از آزمایشگاه‌ها شده‌اند، یادآورشد: در چهار سال گذشته 68 پژوهش‌سرای کشور مهجز به تجهیزات آزمایشی نانو فناوری شده‌اند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، فعالیت‌های علمی پژوهش‌سراها را در حوزه‌هایی چون زیست فناوری، سلول‌های بنیادی، لیزر، پلاسما و هوا فضا نام برد و گفت: در این حوزه‌ها همچنین فعالیت‌های گسترده‌ای را در دستور کار قرار داریم.

زرافشان با اشاره به همکاری وزارت آموزش و پرورش با سایر نهادها یادآورشد:‌ با توافقی که با شرکت هواپیما سازی هسا در اصفهان صورت گرفت مقرر شده است که هر استان کشور دارای یک آزمایشگاه شبیه ساز پرواز شود.

به گفته وی اولین آزمایشگاه شبیه ساز پرواز در سطح دانش آموزی در استان اصفهان مستقر شده است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، در پایان به همکاری وزارت آموزش پرورش با بنیاد ملی نخبگان اشاره و خاطرنشان کرد: دانش آموزان خلاق شناسایی شده با معرفی به این بنیاد، مورد حمایت این نهاد قرار خواهند گرفت تا بتوانند از این طریق ایده‌های نوآورانه خود را به عرصه تجاری سازی و تولید برسانند.

انتهایی پیام

document.currentScript.parentNode.insertBefore(s, document.currentScript);

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *