کشتی بانوان ایران در بازی‌های داخل سالن

نایب رییس کشتی بانوان در گفت‌وگو با سادس، درباره حضور تیم آلیش بانوان در بازی‌های داخل سالن آسیا، اظهار کرد: تیم‌ ‌ملی آلیش بانوان، پنجمین و آخرین مرحله از اردوی خود را جهت حضور در بازی‌های داخل سالن آسیا دنبال می کند . ۱۲ کشتی‌گیر  در شش رشته در بازی های داخل سالن شرکت خواهند کرد.

او در ادامه‌ گفت‌: در بخش آلیش (آزاد و کلاسیک) تورکمن گورش (آزاد و کلاسیک) و کشتی با کمربند (آزاد و کلاسیک) ، بانوان کشتی‌گیر فرصت کسب مدال‌های بسیاری را دارند. در این مسابقات فرصت طلایی برای کشتی‌گیران ایجاد شده تا بتوانند خود را محک بزنند.

او درباره تفاوت آلیش، تورکمن گورش و کشتی با کمربند ، بیان‌ کرد: بیشترین تفاوت در نوع پوشش است، برای مثال در کشتی آلیش کفش استفاده نمی‌شود،  ولی در تورکمن گورش و کشتی با کمربند از کفش کشتی استفاده می‌شود. بالاپوش آلیش قرمز و آبی است. بالاپوش تورکمن گورش سبز و آبی است.

او در ادامه‌ درباره کشتی‌گیران گراپلینگ نیز، بیان‌ کرد: کشتی‌گیران گراپلنیگ نیز در دومین مرحله از اردوی خود حضور دارند. اولین مرحله اردو طی ۱۰ روز با قهرمان جهان گراپلینگ از روسیه برگزار شد و فنون گراپلینگ کار شد. در ادامه‌ تا زمان اعزام به مسابقات جهانی باکو، کشتی‌گیران برای حضور در مسابقات جهانی که اواخر مهر ماه برگزار می‌شود آماده می شوند. کشتی‌گیر ها در بخش گراپلینگ کار سختی در پیش دارند. همچنین  کشورهایی مانند برزیل، ‌اسپانیا و ایتالیا که جز کشورهای صاحب نام هستند و در این رشته بسیار سرمایه‌گذاری می‌کنند و این یکی از رشته‌های مهم آنها محسوب می‌شود. تیم ما نیز نسبت به گذشته تغییر کرده است و نفرات جدیدی ‌اضافه شده اند.

نایب رییس کشتی بانوان درباره لغو مسابقات جهانی آلیش نیز ، اظهار کرد: تاریخ برگزاری مشخص نیست، قرار بود لهستان میزبان رقابت ها باشد، اما به دلیل این که اتحادیه  با میزبان به توافق نرسیده‌ است به دنبال میزبان دیگری برای برگزاری رقابت‌هاست و تا به حال صحبتی مبنی بر لغو مسابقات اعلام نشده است.

انتهای پیام

}

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *