رئیس فدراسیون شطرنج: نتوانستیم به تعهداتمان عمل کنیم

رئیس فدراسیون شطرنج در مورد مشکلات اخیر این فدراسیون گفت: قرار بود ۱۲۰ هزار دلار هزینه‌های رقابت‌های جهانی شطرنج زنان را فدراسیون از طریق اسپانسر تأمین کند که ‏متاسفانه این اتفاق نیفتاد و دچار مشکل شدیم.

به گزارش سادس، مهرداد پهلوان‌زاده در مورد مشکلات پیش آمده در فدراسیون شطرنج اظهار کرد: برگزاری مسابقات جهانی شطرنج بانوان ۶۵۰ هزار دلار هزینه داشته است که از این مقدار ۵۳۰ هزار ‏دلار آن را وزارت ورزش و جوانان تقبل کرده است و قرار بود ۱۲۰ هزار دلار آن را فدراسیون از طریق اسپانسر تامین کند که ‏متاسفانه این اتفاق نیفتاد و دچار مشکل شدیم.

‏پهلوان‌زاده گفت‎:‎‏ وزارت ورزش و جوانان حدود دو میلیارد تومان برای این مسابقات کمک کرده است و ۴۰۰ میلیون تومان ‏دیگر که قرار بود اسپانسر پرداخت کند، باقی مانده است. طبق مهلتی که از فدراسیون جهانی گرفتیم، امیدوارم در فدراسیون بتوانیم این مبلغ را تامین کنیم و مشکلی برای شطرنج ایران پیش نیاید.

رئیس فدراسیون شطرنج با بیان این که اصلا بحث تعلیق مطرح نبوده و فدراسیون جهانی فقط ریتینگ بازیکنان ایرانی را از ‏ریتینگ فیده خارج کرده بود، ادامه داد: هیچ محدودیتی برای حضور شطرنج‌بازان کشورمان وجود ندارد و آنها می‌توانند در مسابقات داخل سالن آسیا ‏شرکت کنند. ‏

وی در پایان با بیان این مطلب که وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون شطرنج هیچ گاه نمی‌خواهند ورزش کشور لطمه بخورد، ‏افزود: امیدوارم با نگاه دقیق و کارشناسانه‌تر فدراسیون نسبت به همه جوانب، در آینده شاهد همچین مسائلی در شطرنج نباشیم.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *