اجرای مستمر طرح پایش میکروبی در شناگاه‌های ایران


معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: طرح پایش میکروبی در تمامی شناگاههای ساحلی کشور در شمال و جنوب به‌صورت مستمر اجرایی می‌شود.

به گزارش سادس، پروین فرشچی در نشست شورای اداری مازندران در ساری افزود: پایش میکروبی در شناگاه‌های ایران را سازمان حفاظت محیط زیست به صورت مداوم در فصول شنا در آب‌های ساحلی خزر و مهر ماه در سواحل جنوب کشور اجرا می کند.

وی  در ادامه گفت: این طرح تابستان امسال در تمامی ۱۳۴ شناگاه ساحلی خزر در استان‌های مازندران، گیلان و گلستان عملیاتی شد.

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست افزود: برای نشان دادن شناگاه‌های آلوده به مردم در سواحل خزر با پرچم‌های زرد و شناگاه بهداشتی و سالم با پرچم آبی علامت‌گذاری خواهد شد تا مردم در جریان وضعیت این سواحل برای شنا قرار بگیرند.

فرشچی افزود: برای نخستین بار این طرح در ۱۲ شناگاه سواحل خزر در غرب مازندران که دارای شناگاه‌های آلوده بوده عملیاتی شد و پرچم‌های زرد و آبی در این سواحل نصب شد.

وی ادامه داد: شنا در شناگاه‌هایی که در آن پرچم زرد به معنای آلودگی میکروبی نصب می‌شود ممنوع است و مجریان طرح‌های سالم‌سازی موظف هستند تا برنامه‌های خود را برای ارتقای شناگاه‌ها به سطح سالم و بهداشتی اجرا کنند.

فرشچی در ادامه گفت: پایش میکروبی شناگاه‌های سواحل شمال و جنوب کشور به طور مستمر از سوی محیط زیست دریایی در استان‌ها تکرار خواهد شد.

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست همچنین اعلام کرد که برنامه چشم اندازی برای سواحل کشور به منظور جذب سرمایه گذاری تدوین خواهد شد.

فرشچی در پایان گفت: در این طرح سواحل دریا مجهز به سامانه فناوری، گردشگری و دریایی می‌شوند و طبق این سامانه‌ها نیز کارکرد برای سواحل تعریف می‌شود.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *