برنامه‌های پزشکی تحت نظر شورای سلامت رسانه ملی است


مدیر شبکه قرآن درباره انتشار نامه رییس سازمان نظام پزشکی با موضوع نظارت بیشتر بر برنامه‌های پزشکی شبکه قرآن و معارف سیما، گفت: مطلبی که این روزها در فضای مجازی مبنی بر یک توصیه طب سنتی در شبکه قرآن و معارف سیما منتشر شده، به سه سال پیش مربوط است.

به گزارش سادس به نقل از روابط عمومی شبکه قرآن سیما، محمدحسین محمدزاده – مدیر شبکه قرآن و معاف سیما – اظهار کرد: برنامه‌های پزشکی این شبکه تحت نظر شورای سلامت صداوسیما تهیه و پخش می‌شود.

او گفت: آیتمی از برنامه «صبح و امید» در زمینه یک توصیه طب سنتی منتشر شد که جای تعجب دارد، چرا پس از سه سال، رئیس سازمان نظام پزشکی چنین نامه‌ای را منتشر کرده است، چون اکنون برنامه‌های پزشکی طبق نظر شورای سلامت سازمان صداوسیما تولید می‌شوند و چنین مسئله‌ای مربوط به زمان حال نیست.

بر اساس این گزارش، رییس کل سازمان نظام پزشکی – علیرضا زالی – در نامه‌ای خطاب به رییس سازمان صداوسیما خواستار توجه بیشتر به برنامه‌های رسانه ملی در حوزه سلامت شده بود.

در متن نامه دکتر علیرضا زالی خطاب به دکتر علی عسگری – رییس سازمان صداوسیما – آمده بود:

احتراما با تسلیت ایام فاطمیه (س) نظر به پخش برنامه‌های متعدد از رسانه‌ ملی در حوزه سلامت که از خطیرترین و مهم‌ترین موضوعات اجتماعی بوده و ارتباط مستقیم با جان هموطنان عزیزمان دارد، به استحضار می‌رساند به‌رغم مکاتبات متعدد و تذکرهای متوالی در این زمینه، مع‌الاسف شاهد پخش برنامه‌هایی غیرمسئولانه با حضور به ظاهر کارشناسانی که به هیچ‌وجه در حوزه پزشکی و طبابت نیستند، یا از مطرودین و مجرمین این حوزه محسوب می‌گردند، هستیم.

در روزهای گذشته با پخش برنامه‌ای در شبکه قرآن سیما که با حضور فردی غیرپزشک درخصوص عوارض و مشکلات پلاکتی و با تجویز مغز شتر و گوسفند به‌عنوان راه حل درمانی، اسباب تشویش اذهان عمومی و دخالت در امر طبابت را فراهم کرده است و موجب نارضایتی بخش عظیمی از جامعه ارائه‌دهنده خدمات سلامت اعم از پزشکان و پیراپزشکان شده است.

به‌نظر می‌رسد رسانه‌ ملی که مهم‌ترین وظیفه‌ آن آگاهی بخشی و افزایش اعتماد عمومی است، باید در رویه‌ خود تجدیدنظر کند و به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کند که در امور خطیر سلامت از نظر کارشناسان این حوزه بهره‌مند گردد.

پیش از این نیز آمادگی این سازمان جهت هرگونه کارشناسی اعلام شده بود.

به هر روی با شناختی که از جنابعالی به‌عنوان رئیس رسانه‌ ملی دارم خواهشمند است نسبت موضوع صدرالاشاره با امعان نظر و دقت ویژه دستورات لازم را صادر فرمایید.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *