چرا اراضی کشاورزی به ویلا تبدیل شد

راه صنعت-با توجه برکاتی که در خطه سرزمینی ما در شمال کشور وجود دارد اگر خوب بتوانیم از این استعداد و ظرفیت استفاده کنیم و به تعبیری استفاده بهینه داشته باشیم دیگر شاهد این نیستم که مردم شمال تحت پوشش نهادهای حمایتی مثل کمیته امداد امام خمینی و بهزیستی بروند.

به گزارش سادس، حجت الاسلام محمد صفری ملک‌میان نماینده مردم رودسر و املش در گفتگو با پایگاه خبری راه صنعت بخش اقتصادی گروه رسانه ای نماینده گراف:
در مملکت ما دو ظرفیت مهم وجود دارد؛ ما از لحاظ زمینی الحمدالله کشور چهار فصلی داریم و از لحاظ نیروی انسانی الحمدالله مردمی داریم که فرهنگ کار در وجودشان نهادینه شده است.

ضعف اساسی ما در بهره برداری بهتر از این ظرفیت ها است، به دلیل ضعف در قوانین و عملکرد مجریان در طی سالهایی که بر ما گذشت هیچ وقت نتوانستیم مشکلات بخش کشاورزی را حل کنیم.

بنده خودم به عنوان یک کشاورز در طول سال وقتی که می خواهم کشاورزی کنم با دغدغه‌های متعدد و متفاوتی کار را شروع می کنم و به پایان می رسانم از زمان تولید تا عرضه آن به بازار و خیلی جاهای دیگه در کار کشاورزی ما با مشکل مواجه هستیم.

با توجه برکاتی که در خطه سرزمینی ما در شمال کشور وجود دارد اگر خوب بتوانیم از این استعداد و ظرفیت استفاده کنیم و به تعبیری استفاده بهینه داشته باشیم دیگر شاهد این نیستم که مردم شمال تحت پوشش نهادهای حمایتی مثل کمیته امداد امام خمینی و بهزیستی بروند.

یکی از ضعف‌هایی که ما در استان های شمالی متاسفانه داریم این است که سرزمینی که قابلیت کار کشاورزی دارد و در حوزه تولید می تواند قدرتمند وارد عمل بشود ما هیچ استفاده آن چنانی از این ظرفیت نمی کنیم بلکه با سو مدیریت این زمینه را برای تبدیل اراضی کشاورزی به ویلا هایی شخصی برای غیر گیلانی ها و مازندارنی ها فراهم می کنیم.

متاسفانه عرصه برای بومیان و شهروندان منطقه کاملا تنگ شده ؛ شرایط به شکلی شده است که ما نمی توانیم یک چهار دیواری برای مردم بومی خودمان بسازیم اما وقتی غیر بومیان وارد منطقه ما می شوند خیلی راحت می توانند این تغییر کاربری ها را ایجاد کنند و مجوزها رو دریافت و ویلاهای آنچنانی بسازند.

این بی عدالتی ها در توجه به بومیان وغیر بومیان داغ ما را بیشتر می کند و امیدواریم مجلس شورای اسلامی، دولت و دیگر نهادنظارتی به این موضوع توجه ویژه ای باید داشته باشند.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *