تهدیدات "مومو" را جدی نگیرید

ماجرا از یک تماس واتساپی با تصویر پروفایل یک عروسک زشت شروع می شود و کار بران را به بازی دعوت می کند و سپس تصاویر ترسناک و پیام‌های خشونت‌آمیزی برای کاربر فرستاده شده و در نهایت به خودکشی کودک منجر می شود.

اخیرا ویدئوها و تصاویر تایید نشده ای در فضای مجازی پخش شده که یک کودک به دلیل شرکت در این چالش خودکشی کرده است و همین مسئله باعث شده استرس والدین در این زمینه، بیش از گذشته شود.

نگران بودن درباره نحوه استفاده کودکان از اینترنت باید یک نگرانی همیشگی برای والدین باشد زیرا فضای اینترنت و شبکه‌های اجتماعی در هر حالی می‌تواند خطرات بالقوه‌ای را برای فرزندان ما به دنبال داشته باشد. به نظر می رسد که باید نحوه برخورد با این چالش ها از سوی والدین بیشتر به نگرانی و دغدغه تبدیل شود.

سرهنگ مهدی دانش پور، در گفت‌وگو با سادس، اظهار کرد: در روزهای اخیر دوباره شاهد مطرح شدن چالش مومو در سطح فضای مجازی بوده‌ایم و برخی کاربران که بیشتر آنها دانش‌آموز بوده اند،پیام‌هایی حاوی محتوا و تصاویر مومو دریافت کرده‌اند.

وی از والدین درخواست کرد: در صورت برخورد فرزندشان با محتوای مومو با آنها صحبت کرده و نگرانی آنها را کاهش دهند چرا که والدین درک بهتری نسبت به تهدیدات فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی دارند.

رئیس پلیس فتا کردستان موج جدید مزاحمت‌های موسوم به مومو را ناشی از افزایش حضور دانش آموزان در بستر اینترنت دانست و عنوان کرد: معلمان به هیچ وجه دانش‌آموزان را به استفاده از پیام رسان‌های خارجی برای آموزش مجازی هدایت نکنند و مراقبت‌های لازم را انجام دهند و در صورتی که به هر دلیل نیاز به استفاده از بستری دیگر غیر از برنامه شاد بود از پیام‌رسان های داخلی استفاده کنند.

وی مراقبت از داده‌های خصوصی و عدم افشای اطلاعات در شبکه های اجتماعی و آموزش استفاده صحیح از فضای مجازی را راهکار اصلی پیشگیری از این مشکلات دانست.

سرهنگ دانشپور در پایان  یادآور شد: هرگونه مشکل و موارد مشکوک در فضای مجازی را با سایت پلیس فتا به نشانی cyberpolice.ir   یا شماره تماس 21823275 در میان بگذارند.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *