مشکل سند ۲۰۳۰ چیست

به گزارش سادس، مهرداد ویس کرمی نماینده مردم خرم آباد و عضو کمیسیون آموزش مجلس در گفتگو با خبرنگار راه صنعت(گروه رسانه ای نماینده گراف):

اگر بخواهیم کار اساسی برای فرهنگ و سیاست جامعه انجام دهیم ابتدا باید ریشه ها را درست کنیم تا بتوان با تفکر لیبرالی که در جامعه نفوذ کرده است مقابله کنیم.

متاسفانه سیاست مداران به جای ملاک قراردادن ارزش ها گردش به چپ و راست، اصلاح طلب و اصول گرا را معیار قرار دادند؛ در این دوران انتساب به افراد ملاک قرار گرفته است تا جایی که یک مسئول حتی اگر مدیر و آدم خوبی باشد به هر حال فرزندانش در حوزه حیطه کاری او همه کاره می شوند.

وقتی ملاک در انتساب ها به جای شایستگی نسبت آن ها به افراد و مقامات قرار می گیرد جامعه دچار دو گانگی می شود و این دوگانگی تاثیر زیادی در سیاست زدگی و کثرت گرایی در بین مردم ایجاد می کند.

هنجارهای دوگانه بر پایه تفکر پلورالیسم و کثرت گرایی شکل می گیرد تا جایی که مدیر ما می گوید اگر قرآن را ملاک قرار بدهیم بر خلاف حقوق بشر است چرا که باید انجیل هم در نظر بگیریم که در جمهوری اسلامی اجازه این کار را به ما نمی دهند.

این هنجارهای دوگانه نتیجه اش چه می شود یک افرادی مدیر می شوند که باور به ارزش های دینی ندارد خود به خود دلشان به جای سند تحول آموزش و پرورش به سمت ۲۰۳۰ می رود.

در سند ۲۰۳۰ ظاهرا تعارضی با عقاید و فرهنگ ما وجود ندارد اما وقتی در این سند دقت می کنیم خانواده در فرهنگ غرب را ملاک قرار داده است یعنی هم زیستی دو نفر کنار هم را خانواده محسوب می کند در واقع به زن شوهری که عقد شرعی دارند و دو همجنس باز را یکی تلقی می کند.

مشکل ۲۰۳۰ این است درون استخوانش تفکر دینی نمی جوشد، تفکری که به حجاب اعتقاد ندارد؛ قبله این تفکر غرب است و لیبرالیسم را ارزش جلوه میدهد.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *