کدام فیزیوتراپی ها در مقابله با کرونا ایمن هستند؟


کدام فیزیوتراپی ها در مقابله با کرونا ایمن هستند؟

راهنمای گام دوم مبارزه با کووید- ۱۹ شامل فاصله گذاری اجتماعی و الزامات سلامت محیط و کار مراکز فیزیوتراپی اعلام شد.

به گزارش سادس، شناسایی راه های انتقال عامل ایجاد کننده بیماری نقش مهمی در کنترل آن دارد و راه های انتقال کووید۱۹ هنوز به طور دقیق مشخص نشده است ولی به عنوان یک اصل کلی، ویروس های تنفسی به طور عمده از طریق ریز قطرات، سرفه، عطسه یا لمس اشیا آلوده منتقل می شوند و بر اساس دانسته های کنونی این بیماری از یک طیف ملایم تا شدید با علایمی همچون تب، سرفه و تنگی نفس می تواند بروز پیدا کند.

در موارد شدیدتر این ویروس ممکن است منجر به ذات الریه، نارسایی کلیه و مرگ شود و درصد مرگ ناشی از این بیماری هنوز به طور دقیق مشخص نیست که با توجه به آخرین اطلاعات، انتقال ویروس کرونا از انسان به انسان از طریق سرفه، عطسه، تخلیه ترشحات بینی و دهان در محیط بوده و این ویروس می تواند در فاصله یک تا ۲ متری از طریق سرفه یا عطسه منتقل شود.

علاوه بر این راه دیگر انتقال کووید۱۹، تماس دست ها با محیط و سطوح آلوده به ویروس مانند تجهیزات، دستگیره درها، میز و صندلی، شیرآلات، نرده پله ها، پریز و کلیدهای برق و تمامی وسایلی است که به طور عمومی و مشترک مانند اسکناس، اسناد و مدارک دست به دست شده و نظایر آن استفاده می شود، بنابراین حائز اهمیت است پس از تماس با هر فرد یا اشیاء مشکوک دست با آب و صابون شستشو شود.

راهنمای ذیل که از سوی فدراسیون پزشکی ورزشی در اختیار سادس قرار گرفته است برای تمامی مراکز و موسسات فیزیو تراپی و توان بخشی تهیه شده و جهت پیشگیری و کنترل کووید- ۱۹ بوده و سایر قوانین، آیین نامه ها، مقررات و دستورالعمل های مرتبط با بهداشت محیط و بهداشت حرفه ای به قوت خود باقی است.

برای مشاهده راهنمای گام دوم مبارزه با کووید- ۱۹ شامل فاصله گذاری اجتماعی و الزامات سلامت محیط و کار مراکز فیزیوتراپی اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *