کشف ۲۵ میلیاردی کالای قاچاق در تهران


رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران از کشف کالای بهداشتی و مصرفی قاچاق به ارزش ۲۵ میلیارد ریال و دستگیری سه متهم خبر داد.

به گزارش سادس سرهنگ کارآگاه علی ولی پور گودرزی گفت: روز گذشته خبری مبنی بر تخلیه و دپوی مقدار فراوانی کالای قاچاق توسط خودروهای شوتی در ساختمانی در حوالی خیابان مختاری دریافت شد و بلاقاصله تیمی از کارآگاهان بررسی موضوع را بر عهده گرفتند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی با بیان اینکه تحقیقات اولیه نشان از این داشت، نشانی اعلامی ساختمانی قدیمی است که توسط دو دستگاه خودرو مقدار زیادی کالای قاچاق در آن تخلیه شده است، تصریح کرد: هویت مالک ساختمان شناسایی و نتیجه تحقیقات انجام شده به مرجع قضائی منعکس و دستور دستگیری متهم و بازرسی از داخل ساختمان اخذ شد.

وی افزود: با اخذ دستور قضائی مراقبت های ویژه از محل ساختمان آغاز شد و کارآگاهان موفق شدند مالک ساختمان را هنگامی که قصد ورود به ساختمان را داشت، دستگیر و در بازرسی های بیشتر از داخل ساختمان تعداد زیادی ماسک قاچاق فاقد بارنامه و فاکتور و مجوزهای گمرکی کشف کنند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تصریح کرد: متهم در بازجویی اولیه ضمن اعتراف به جرم ارتکابی معترف شد مقدار دیگری از کالاهای قاچاق در انباری در پونک در حال تخلیه شدن است که بلافاصله تیمی از ماموران به نشانی اعلامی اعزام و مشاهده کردند یک دستگاه خودروی تریلر در مقابل انباری متوقف و در حال تخلیه کالا به داخل انباری است.

وی ادامه داد: در این رابطه راننده خودروی تریلر دستگیر و در بازدید از داخل انباری ۶۱۵ هزار و ۵۶۰ بسته شکر رژیمی در مجموع به وزن ۳۰۰۰  کیلوگرم تاریخ مصرف گذشته و مقدار دیگری ماسک کشف شد.

گودرزی با اشاره به اینکه در مجموع ۷۷۶ هزار و ۳۰۰ ماسک قاچاق از این دو مکان کشف شده است، اظهارکرد: کارشناسان ارزش ریالی کالاهای کشف شده را ۲۵ میلیارد ریال برآورده کرده اند.

به گزارش سادس به نقل از پایگاه خبری پلیس رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران در پایان خاطر نشان کرد: مبارزه با پدیده شوم قاچاق از وظایف ذاتی نیروی انتظامی است و این مجموعه با تلاش شبانه روزی کلیه کارکنان با هر نوع پدیده قاچاق کالا و ارز مقابله خواهد کرد.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *