گل‌محمدی: شک نکنید سال بعد هم قهرمانیم/ برای بازی با التعاون دلم روشن است


گل‌محمدی: شک نکنید سال بعد هم قهرمانیم/ برای بازی با التعاون دلم روشن است

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس می‌گوید تیمش در فصل آتی پنجمین قهرمانی پیاپی را جشن می‌گیرد.

به گزارش سادس، سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس درباره آغاز کار تیمش در لیگ قهرمانان آسیا و شرایط تیم صحبت کرد که به شرح زیر است: 

*آقای گل‌محمدی درباره شرایط تیم در آستانه دیدار با التعاون صحبت کنید.

می‌دانم که هواداران برای شروع بازی‌ها و شنیدن اتفاقات خوب منتظر هستند و امیدوارم که این اتفاق هم بیفتد. بعد از نقل و انتقالات تمرینات را شروع کردیم. یک بازی تدارکاتی هم انجام دادیم با بازیکنان قدیمی و جدید. سعی کردیم تمرینات تاکتیکی خوبی را پشت سر بگذاریم و خودمان را برای مسابقات آماده کنیم. با توجه به جابجایی‌ها سعی کردیم تمرینات لر اساس هماهنگی‌ بیشتر باشد و اینکه به آمادگی بدنی برسیم. فرصت خیلی کم بود ولی بازیکنان با انگیزه بالایی تمرین کردند و روحیه خیلی خوبی در تیم وجود دارد. از عملکرد بچه‌ها در تمرین هم راضی هستم و امیدوارم هماهنگی‌ها به تدریج بیشتر هم بشود. بعضی‌ها بخاطر شرایط التعاون در لیگ عربستان آنها را تیم ضعیفی قلمداد کرده‌اند اما این تیم با ۶ امتیاز صدرنشین است.

* ارزیابی خودتان از این تیم چیست؟ 

آن‌ها بعد از شروع مجدد لیگ‌شان بعد از کرونا نتایج خوبی کسب نکردند. بازی‌هایی که ما از تعاون دیدیم با نتایجی که گرفتند متفاوت بود. خیلی از بازی‌ها می‌توانستند ببرند ولی گل می‌خوردند و بعد به مشکل نتایج بد خوردند. در کل تیم خوبی هستند که دوندگی بالایی دارند. اخیرا بازیکنان خارجی خوبی به این تیم اضافه شده‌اند. یک مهاجم برزیلی و یک مدافع استرالیایی به این تیم آمده‌اند و در کل ۸-۷ بازیکن خارجی خوب داشتند که نام ۴ بازیکن را رد کرده‌اند. بازی‌های خوبی در گروه ما انجام داده‌اند. صدرنشین گروه هستند ولی انگیزه بازیکنان ما خیلی بالاست و مطمئنا برای کسب سه امتیاز مقابل این به میدان می‌روند. خودم خیلی دلم روشن است که نتایج خوبی بگیریم.

* به عنوان سرمربی تیم چقدر امیدوارید که فردا در این بازی مهم نتیجه بگیرید؟ 

نگرانی من بیشتر بخاطر هماهنگی بازیکنان است. ما بازیکنانی مثل ترابی و علیپور را از دست دادیم که در لیگ و آسیا روی هم ۴-۲۳ گل زده بودند و بالای ۱۰ پاس گل داشتند که تاثیرگذاری بالایی است. بازیکنان جدید ما هم بسیار خوبند اما تعداد تمرینات کم بوده است. باید به آن‌ها اعتماد کنیم و فرصت دهیم. از هواداران می‌خواهیم که مثل همیشه حمایت کنند و انرژی مثبت بدهند. این تیم بازیکنان بزرگی دارد که از سالهای قبل در این تیم بوده‌اند. برگ برنده ما در تیم‌مان حضور بازیکنانی است که تجربه حضور در فینال را هم دارند و در زمان برانکو با سختی‌های فراوان توانستند به آن مرحله برسند و کار بزرگی را انجام دادند. این موضوع خیلی می‌تواند به کمک ما بیاید. این تغییرات در هر تیمی ممکن است وجود داشته باشد اما باید به آن‌ها فرصت داده شود. امیدوارم شرمنده هواداران نشویم و در این وضعیت مخصوصاً شرایط اقتصادی، چیزی که می‌تواند مثل یک هدیه برای هواداران ما باشد این است که ببینند بازیکنان ما با تمام وجود تلاش می‌کنند و هرچه در توان دارند می‌گذارند.

* آقای گل محمدی شما در بخشی از صحبت‌های خود اشاره کردید به برگ برنده پرسپولیس که بازیکنان باتجربه این تیم هستند و یکی از این برگ برنده‌های پرسپولیس شما هستید که هم در قامت بازیکن و هم در قامت سرمربی چه در بازی‌های باشگاهی و چه در بازی‌های ملی شناخت کافی از تیم‌های عربستانی دارید. در خصوص حاشیه سازی و جنگ روانی حواشی این بازی‌ها چه صحبتی با بازیکنان انجام داده‌اید؟ 

ما یک ماموریت داریم و آن هم اینکه با تمام تلاش و تمرکز باید در زمین حاضر شویم و بجنگیم برای نتیجه دلخواه خودمان. اگر بخواهیم به حاشیه ها فکر کنیم وظایف خودمان را خصوصا در بحث فنی فراموش می‌کنیم و کارمان سخت می‌شود.

نباید به حواشی توجه کنیم. درست است که تیم حریف از امکانات فوق العاده‌ای برخوردار است. آنها پول دارند و تجهیزات کاملی در بخش فوتبال را در اختیار خواهند داشت و در این خصوص مشکلی ندارند ولی ما یک چیزی داریم و آن تعصب و غیرتی است که بارها به نمایش گذاشته‌ایم. نمی‌گویم که آنها این تعصب را ندارند ولی بازیکنان ایرانی در این بخش، بارها ثابت کرده اند که این امکانات راه موفقیت قاطع نیست.

من در این شرایطی که وجود دارد به این بازیکنان ایمان دارم، باور دارم و فکر می‌کنم آنها با عملکرد خوبشان بتوانند خواسته ما و هواداران را به نمایش بگذارند. در هر صورت در بحث پخش زنده و بازی‌هایی که می‌توانست در ایران و جلوی هواداران انجام شود، باید بگویم که بخش بزرگی از انرژی پرسپولیس، هواداران هستند. ما باید با الدحیل دو بار در قطر بازی کنیم و از حضور تماشاگران محروم هستیم. آنها هم محروم هستند اما اگر این بازی‌ها در تهران بود ما عملکرد بهتری داشتیم. ما در قطر مشکلات زیادی داشتیم. بحث گرفتن ویزا مشکل بود. هفت عضو تیم ویزا نداشتند. مشکلات زیادی در امکانات و سرویس دهی هتل وجود دارد. همه اینها را باید بگذاریم کنار و دنبال بهانه نگردیم. این تنها چیزی است که از بچه ها خواستیم.

امیدوارم اتفاق خوبی فردا رقم بخورد. محتاج دعای هوادارانمان هستیم. هم در فضای مجازی و هم وقتی با آن‌ها در ارتباط هستیم. درست است که نیستند اما انرژی مثبت آن‌ها از راه دور به ما می‌رسد. ان‌شاءالله که بتوانیم در این بازی‌ها عملکرد خوبی داشته باشیم.

* آقای گل محمدی، در مورد حواشی صحبت کردید. حاشیه هایی که ساخته شد. شما یک پست اینستاگرامی گذاشتید. خیلی قاطع و محکم اعلام کردید که خیلی از این حواشی ساخته عده‌ای است که خیر و صلاح پرسپولیس را نمی‌خواهند. آقای رغبتی هم صحبت کردند که شما با قدرت کنار پرسپولیس هستید و باشگاه با قدرت کنار شما هست. چیزی شما اعلام کردید که پرسپولیس با ۱۴ بازیکن به فینال آسیا رفت و ان‌شاءالله شما این موفقیت را تکمیل و تیم را قهرمان آسیا می‌کنید و تیمی را که خودتان می‌سازید. در این خصوص با هواداران چه صحبتی دارید؟

ببینید در هر صورت همه ما یک وظیفه داریم که با تمام توانمان با این تیم کار کنیم. آن صحبتی هم که انجام دادم واقعیت بود و چیزی بود که هواداران دیده بودند که پرسپولیس با ۱۴ بازیکن تا فینال آسیا رفته بود و این یک افتخار بزرگ برای باشگاه، تیم، مربیان و بازیکنان است که در این تیم کار کرده بودند.

دوست دارم که در این شرایط که وجود دارد، بیشتر در خصوص مسائل مثبت و اتفاقات خوبی که افتاده مثل رفتن تیم به فینال صحبت کنیم. اتحاد و همدلی همه مجموعه باشگاه و هواداران و همه آن‌هایی که برای تیم زحمت می‌کشند. دوست دارم این صمیمیت و اعتماد و اتحاد هر چه بیشتر خودش را نشان بدهد. 

وظیفه ما است که در این شرایطی که وجود دارد این اتحاد را بیشتر کنیم. هر کسی یک گوشه ای از کار را بگیرد و بر اساس وظیفه خودش قدم بردارد و فکر می‌کنم که تمام این مشکلات حل می شود.

ان‌شاءالله که روزهای خوبی ببینیم. من به آینده این تیم امیدوار هستم و خودم به این اعتقاد دارم که رفته رفته بهتر می‌شویم و بازی به بازی بهتر خواهیم شد و سال بعد هم پنجمین قهرمانی را شک نکنید که کسب خواهیم کرد.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *