پاکدل: ارز نیمایی گره از کار فدراسیون‌ها باز نمی‌کند


پاکدل: ارز نیمایی گره از کار فدراسیون‌ها باز نمی‌کند

رییس فدراسیون هندبال گفت: تورم و قیمت ارز چند برابر شده اما بودجه فدراسیون نسبت به سال ۹۷ یا ۹۸ هیچ تغییری نکرده است، باید راهکاری برای فدراسیون‌ها اندیشیده شود، ارز نیمایی هیچ گره‌ای از کار فدراسیون‌ها باز نمی‌کند.

به گزارش سادس، علیرضا پاکدل در جمع خبرنگاران در اردوی تیم ملی هندبال جوانان اظهار کرد: برخی از رقبا زودتر از ما تمریناتشان را شروع کردند. ما با وجودی که از ماه‌ها قبل برای شروع مسابقات مکاتبه کرده بودیم که زودتر مجوز برگزاری اردوها را بگیریم اما هم شرایط خاص بود و هم دوستان در ستاد مقابله با کرونا در ورزش به این نتیجه رسیده بودند که  هندبال جزو رشته‌های پربرخورد است و مجوز را صادر نمی‌کردند.

وی افزود: ما جلساتی را با مسئولان وزارت بهداشت و فدراسیون پزشکی داشتیم و توضیحاتی دادیم. از همه مهمتر اینکه از فدراسیون جهانی خواستیم تا پروتکلی که برای مسابقات قهرمانی جهان مصر تنظیم کرده بودند را برای ما ارسال کنند. فدراسیون جهانی هم پروتکل را ارسال کرد. آن را ترجمه، بومی سازی و تکمیل‌تر کردیم و به وزارت بهداشت و فدراسیون پزشکی ورزشی ارایه کردیم. با پیگیری‌ها و هماهنگی‌های علینژاد و مس‍ولان فدراسیون پزشکی ورزشی توانستیم دوستان را در ستاد مقابله با کرونا در ورزش متقاعد کنیم و بلاخره مجوز برگزاری اردوها و لیگ را بگیریم.

رییس فدراسیون هندبال در خصوص برنامه‌ریزی برای بازی‌ تدارکاتی برای تیم ملی جوانان گفت: در حال حاضر برای بازی خارجی هیچ تصمیمی نمی‌توانیم بگیریم، چون شرایط خاص است. هیچ پروازی جز قطر به سمت کشورمان نیست و پروازی هم به  خارج از کشور نداریم. ما پیگیری می‌کنیم اما هنوز در خصوص بازی تدارکاتی به نتیجه‌ای نرسیده‌ایم.

پاکدل گفت: از طرفی اگر هزینه‌های بلیط به همین شکل باشد نمی‌توانیم برنامه‌ای برای بازی تدارکاتی داشته باشیم. امروز همراه چند تن از روسای فدراسیون‌ها در جلسه مجلس بودیم و مسا‍‍‍‍ئل و مشکلات فدراسیون‌ها را مطرح کردیم. اگر شرایط به همین شکل باشد که اصلا بقای رشته‌ها و فدراسیون‌های ورزشی میسر نخواهد بود. ما از نظر اعتبارات در سالی که منتهی شده به کرونا نسبت به سال قبل هیچ افزایشبودجه‌ای نداشته‌ایم.

رییس فدراسیون هندبال افزود: ما در سال قبل بیشتر از آنچه تعهد کرده بودیم در هندبال آوردیم و گلیم خود را از آب بیرون کشیدیم. سعی کردیم هیچ بدهی به جا نگذاریم. سال خیلی سختی در پیش داریم چون در بحث اعتبارات یک ریال هم به بودجه سال قبل مان اضافه نشده و دوستان هم عنوان می‌کنند که تخصیص کامل هم نخواهد یافت. ما سال قبل تیم‌ها را با دلار ۱۱هزارو پانصد اعزام کردیم اما امسال با دلار ۲۶ هزار تومان چه طور می‌تواینم تیم‌ها را اعزام کنیم. کل اعتباراتی که در سال به فدراسیون بدهند می توان تنها یک تیم را اعزام کرد. اردوی تدارکاتی و دیگر تیم‌های ملی رده‌های سنی را باید کنار گذاشت.

وی گفت:. اینگونه ورزش آسیب می‌ببیند. ما در جلسه دغدغه‌ها، مشکل بودجه و ارز را گفتیم. باید راهکاری برای فدراسیون‌ها اندیشیده شود، ارز نیمایی هیچ گره‌ای از کار فدراسیون‌ها باز نمی‌کند. همه کارهای ما همچون  پرواز، هزینه هتل، خورد و خوراک، وروده به فدراسیون هندبال آسیا همه و همه با ارز انجام می‌شود. تورم و قیمت ارز چند برابر شده اما بودجه فدراسیون نسبت به سال ۹۷ یا ۹۸ هیچ تغییری نکرده است. اینها مشکل ساز خواهد بود.

رییس فدراسیون هندبال در ادامه گفت: انجام بازی تدارکاتی خارجی هم نه تنها در فدراسیون هندبال در همه فدراسیون‌ها حتما در سایه یک برنامه ریزی انجام خواهد شد. ما هم برای بازی تدارکاتی پیگیر هستیم و در سفری که به خوزستان داشتیم صحبت شد که یک تورنمنت بین المللی برای دهه فجر به میزبانی شهر اهواز داشته باشیم. البته همان هم بستگی دارد که کرونا به چه شکل پیش خواهد رفت و پروازها برگردد یا خیر. 

پاکدل در خصوص آمادگی ملی‌پوشان گفت: به این دلیل که اکثر ملی‌پوشان تمریناتشان را با تیم باشگاهی آغاز کردند مشکلی از بابت آمادگی جسمانی ندارند، البته این ۶ ماه تعطیلی اردوهای بی تاثیر نبوده است. ما بعد از سال‌ها خواستیم خیلی زود تمرینات تیم ملی را آغاز کنیم اما شیوع کرونا مانع شد. طوری برنامه ریخته بودیم که حدود یک سال و نیم قبل از آغاز مسابقات بازیکنان در اردو باشند، خوب هم پیش رفتیم اما کرونا مهمان ناخوانده شد. این ۶ ماه تعطیلی قطعا در بحث آمادگی جسمانی و هماهنگی میان بازیکنان خلل ایجاد کرده است. رقبای ما در مسابقات قهرمانی آسیای قطر، ژاپن، کره، بحرین، عربستان و تایپه خواهند بود. این کشورها در مسابقات نوجوانان ۲ سال قبل از رقبای اصلی ما بودند.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *