دستگیری یکی دیگر از اعضای شبکه جعل مدارک تحصیلی در شمال غرب کشور

به گزارش سادس سردار حمید هداوند اظهارکرد: مأموران مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ با اشرافیت بالای خود و در پی تحقیقات دقیق علمی و پلیسی از فعالیت شبکه بزرگ جعل مدارک تحصیلی در تهران و تعدادی از استان های مرکزی و حاشیه ای کشور مطلع شدند و بلافاصله تحقیقات در این زمینه را در دستور کار خود قرار دادند.

وی با بیان اینکه جاعلان در زمینه مدرک دیپلم، لیسانس، فوق لیسانس، دکترا، پزشکی، دندانپزشکی و طب سنتی فعال بودند، اظهارکرد: در شهریور ماه سال جاری با تلاش شبانه روزی مأموران پلیس امنیت عمومی پایتخت، مخفیگاه پنج تن از اعضای این باند بزرگ در تهران و چند استان کشور شناسایی و طی یک عملیات ضربتی هر پنج متهم دستگیر شدند.

هداوند با اشاره به اینکه روز گذشته با تلاش مأموران این پلیس، مخفیگاه ششمین متهم پرونده مذکور در یکی از استان های شمال غربی کشور شناسایی و در یک عملیات جداگانه این فرد نیز دستگیر شد،خاطر نشان کرد: در بازرسی از مخفیگاه متهم؛ ۷۰ عدد انواع مهر برقی ، برجسته، دستی  متعلق به وزارت علوم و دانشگاه ها ، ۱۰۵ عدد هلوگرام مربوط به دانشگاه ها ، تعدادی اوراق خام صدور گواهینامه موقت پایان تحصیلات مقاطع مختلف تحصیلی، یک دستگاه کیس حاوی کلیه اسناد و مدارک و فرم های خام در صدور مدارک پایان نامه ها ، سربرگ دانشگاه ها و یک دستگاه پرینتر رنگی حرفه ای برای چاپ اسناد، یک دستگاه اسکنر و … کشف شد.

جانشین فرمانده انتظامی تهران بزرگ همچنین از شناسایی دفتر این جاعل در استان مربوطه خبر داد و گفت: با هماهنگی مقام قضایی اقدامات لازم نسبت به پلمب این دفتر صورت گرفته است.

وی افزود: تاکنون بیش از هشت تن از همدستان و دلالان مرتبط با این باند دستگیر شده اند و تلاش ها برای دستگیری سایر افراد مرتبط نیز همچنان در دستور کار مأموران پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ قرار دارد.

هداوند از شناسایی و احضار تعدادی از شاکیان و افرادی که مدارک تحصیلی، پزشکی و طب سنتی جعلی خود را از این باند دریافت کرده بودند، خبر داد و گفت: با بررسی های به عمل آمده مشخص شد متهمان از این طریق توانسته بودند در مجموع چندین میلیارد ریال درآمد کسب کنند.

جانشین فرمانده انتظامی پایتخت با هشدار به استفاده کنندگان از اسناد جعلی گفت: افرادی که از اسناد و مدارک جعلی استفاده می کنند برابر قانون مجرم هستند و تحت تعقیب کیفری قرار می گیرند.

به گزارش سادس به نقل از پایگاه خبری پلیس وی با بیان اینکه قانون مجازات سختی را برای کسانی که از مدارک و اسناد جعلی استفاده می کنند، در نظر گرفته است، اظهارکرد: ممکن است کسانی عنوان کنند که قادر هستند مدارک جعلی معتبر را تهیه کنند اما شهروندان باید هوشیار باشند و فریب این افراد را نخورند و سعی کنند مدارک خود را از مراجع ذی صلاح تهیه و مطمئن باشند هیچ فرد واسطه گری نیز نمی تواند مدارک معتبر را برای آنان تهیه کند.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *