تامین نظم و امنیت مجالس عزاداری با ۲۱ هزار گشت انتظامی، پیاده و همیاران محرم

به گزارش سادس سردار مهدی معصوم بیگی بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در مجالس عزاداری از سوی پیروان این امام شهید و هیئات حسینی تاکید کرد.

وی با اشاره به ارتقای آمادگی رده‌های پلیس پیشگیری در سراسر کشور به منظور تامین نظم و امنیت مجالس عزاداری اظهارکرد: در راستای بزرگداشت حماسه عظیم کربلای حسینی و حفظ آرامش هیئت‌های مذهبی و آحاد مردم عزادار، ۷۴۹۰ واحد گشت خودرویی، ۴۱۸۳ واحد گشت موتورسوار و ۹۳۵۴ نفر گشت پیاده با انجام گشت زنی هدفمند ضمن پیشگیری از وقوع جرایم در راستای تامین نظم و امنیت مجالس عزاداری نقش آفرینی خواهند کرد.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا ادامه داد: همیاران محرم که با هیئت ها و پلیس همکاری تنگاتنگی دارند و نقش اساسی در برقراری نظم هیئات و رعایت پروتکل‌ها خواهند داشت با همراهی بیش از ۶۶ هزار نفر از همکارانم اعم از کادر و وظیفه و دست اندرکاران اقامه عزای حسینی در ارتباط خواهند بود تا مراسم و مجالس پیش بینی شده برای این مناسبت در کمال آرامش و به بهترین وجه ممکن و البته با رعایت موازین بهداشتی برگزار شود.

معصوم بیگی با اشاره به ارائه آموزش های لازم به کارکنان برای پیشگیری از هرگونه اعمال خرابکارانه از سوی افراد معاند اظهارکرد: در این راستا علاوه بر فعال کردن تیم های کشف و خنثی‌سازی بیش از ۷۰۰۰ جلسه هماهنگی و توسعه همکاری‌های متقابل با سازمان تبلیغات اسلامی، استانداری‌ها، فرمانداری‌ها، سازمان‌های امدادی، هیئت‌های مذهبی و هیئت امنای مساجد و مسئولان مجالس عزاداری برگزار شده است.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا مشارکت و همگرایی عزاداران با پلیس را نوعی وفاق اجتماعی دانست و گفت: اصلی‌ترین مسئولیتی که پلیس در ایام پر فیض محرم‌ در کنار وظایف همیشگی خود به آن می‌پردازد، تأمین نظم و امنیت مراسم عزاداری و برنامه‌های آنان برای پیشگیری از بروز بی‌نظمی و ناامنی است.

وی با بیان اینکه تمامی رده‌ها و یگان‌های پلیس پیشگیری نسبت به حساسیت و اهمیت این ایام توجیه شده اند، اظهارکرد: فرماندهان و تیم های بازرسی با سرکشی مداوم و دقیق به همه بخش‌های تحت امر خود، آمادگی نیروها را چند برابر کرده اند.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با اشاره به شور و شوقی که در این روزها در سراسر کشور فراگیر شده است، خاطرنشان کرد: ماه محرم به عنوان بهترین و کامل ترین عامل در کنترل آسیب های اجتماعی محسوب می شود بنابراین مردم و بویژه جوانان باید نهایت بهره را از عبرت ها و درس های واقعه عاشورا بیاموزند و سرمشق زندگی فردی و اجتماعی خود قرار دهند.

به گزارش سادس به نقل از پایگاه خبری پلیس معصوم بیگی در پایان با بیان اینکه پلیس پیشگیری همه تلاش خود را برای برقراری نظم و امنیت مجالس امام حسین(ع) و برگزاری هرچه باشکوه‌تر آن خواهد کرد، گفت: امیدواریم که این ایام موجب افزایش معنویت در جامعه و تزکیه نفس و پاکی قلب‌های همه هموطنان شود.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *