عاقبت «شومن‌بازی»


عاقبت «شومن‌بازی»

پرسپولیس فقط تا ۱۶مرداد یعنی یک روز پیش از بازی با ذوب‌ آهن و مراسم اهدای جام فرصت دارد طلب بیش از یک میلیون دلاری برانکو را بپردازد، وگرنه سه پنجره نقل‌وانتقالاتی این تیم تا زمان تسویه بدهی بسته خواهد شد. به علاوه برانکو و کالدرون بدهی معوق مالیاتی دارند و در صورتی که به ایران بیایند، تا زمان پرداخت بدهی به اداره مالیات حق خروج از کشور را نخواهند داشت. بنابراین بدیهی است که دعوت باشگاه از آنها صرفا جنبه نمایشی دارد.

به گزارش سادس، روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: «اقدام باشگاه پرسپولیس در مورد دعوت از برانکو ایوانکوویچ و گابریل کالدرون برای حضور در جشن قهرمانی سرخپوشان، با واکنش‌های منفی بسیار زیادی مواجه شد. البته که این قبیل کارها همه جای دنیا انجام می‌شود و خیلی هم زیباست. حتی در اغلب ورزشگاه‌های جهان، پیشکسوتان تیم‌های مختلف صندلی اختصاصی دارند و اگر سال تا سال هم آنجا نروند، فرد دیگری حق استفاده از این صندلی‌ها را نخواهد داشت. همه اینها درست، اما دعوت از دو مربی سابق زمانی زیبنده است که باشگاه با آنها تسویه‌حساب مالی کرده و قطع همکاری در بهترین شرایط ممکن رخ داده باشد.

الان هم برانکو و هم کالدرون طلب مالی قابل توجهی از باشگاه دارند و هر دو هم از فیفا حکم گرفته‌اند. پرسپولیس فقط تا ۱۶مرداد یعنی یک روز پیش از بازی با ذوب‌ آهن و مراسم اهدای جام فرصت دارد طلب بیش از یک میلیون دلاری برانکو را بپردازد، وگرنه سه پنجره نقل‌وانتقالاتی این تیم تا زمان تسویه بدهی بسته خواهد شد. به علاوه هر دوی این مربیان بدهی معوق مالیاتی دارند و در صورتی که به ایران بیایند، تا زمان پرداخت بدهی به اداره مالیات حق خروج از کشور را نخواهند داشت. بنابراین بدیهی است که دعوت باشگاه از برانکو و کالدرون صرفا جنبه نمایشی داشته؛ آن چه با واکنش بسیار تند و باورنکردنی یحیی گل‌محمدی مواجه شد.  سرمربی پرسپولیس بلافاصله پس از انتشار این خبر در رسانه‌ها، روی اینستاگرامش به مدیران باشگاه نهیب زد که بهتر است به جای این «شومن‌بازی»ها طلب دو مربی کروات و آرژانتینی را بپردازند. این اقدام یحیی که با اصول سازمانی هم در تعارض بود، با حمایت برخی بازیکنان پرسپولیس مواجه شد تا روشن شود جایگاه مدیران باشگاه بین زیرمجموعه و حتی هواداران، تا چه اندازه متزلزل است. سرمربی سرخپوشان پیش‌تر نیز انتقادات تندی از سبک مدیریت باشگاه مطرح کرده و حتی تا مرز تهدید به استعفا و جدایی پیش رفته بود. در آن زمان هم بازیکنان اصلی تیم به حمایت از  گل‌محمدی پرداختند. همه اینها در شرایطی است که زمزمه معرفی اعضای جدید هیات‌مدیره و تغییرات مجدد در کادر اداری این باشگاه نیز به گوش می‌رسد.»

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *