کاهش ریسک بحران‌ها با مسئولیت‌پذیری اجتماعی ممکن است


رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت که مسئولیت پذیری اجتماعی افراد و دستگاه‌ها نقش موثری در کاهش ریسک و مقابله با بحران ها از جمله کرونا دارد.

رضا کرمی محمدی در گفت وگو با سادس، درباره نقش مسئولیت پذیری اجتماعی در مواجهه با بحران‌های مختلف از جمله بحران شیوع کرونا گفت: توجه به مسئولیت اجتماعی امری بسیار مهم است و باید در تمام ابعاد مورد توجه قرار بگیرد. در حوزه بحران‌ها نیز ما نیازمند مسئولیت‌پذیری اجتماعی هستیم و به همین دلیل نیز در هیات امنای سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، معاون اجتماعی شهردار تهران نیز حضور دارد تا بتوانیم بسیاری از اقدامات در این حوزه را با نگاه کارشناسی‌تری پیگیری و اجرا کنیم.

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرتهران با اشاره به نقش مسئولیت اجتماعی در بحران‌ها گفت: در حوزه مدیریت بحران چه در مورد زلزله و بحران‌ها و حوادث طبیعی باشد و چه در مورد مواردی نظیر شیوع کرونا، یکی از اصلی‌ترین حوزه‌هایی که افراد و سازمان‌ها می‌توانند مسئولیت اجتماعی خود را در آن ایفا کنند، بخش آموزش و آگاهی‌رسانی است. واقعیت این است که گاهی این موضوع ساده گرفته می‌شود اما آموزش و آگاهی‌بخشی عنصری بسیار مهم در مواجهه با بحران‌هاست.

وی عمل کردن دستگاه‌ها و افراد به مسئولیت اجتماعیشان را امری موثر در کاهش ریسک کرونا و مقابله با آن اعلام کرد و افزود: همه ما نسبت به جامعه و شهرمان مسئولیت داریم و وظیفه ماست که هر یک تاجایی که می‌توانیم مسئولیت خودمان را به درستی در برابر آن ایفا کنیم.

کرمی محمدی افزود: به عنوان یک شهروند نیز معتقدم استفاده از ماسک، پرهیز از حضور در اماکن شلوغ و رعایت پروتکل های بهداشتی و هشدارها یک مسئولیت اجتماعی محسوب شده و نقش موثری در این زمینه دارد.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *