هادی سپهرزاد: دبیر دوومیدانی باید کار تخصصی کند


هادی سپهرزاد: دبیر دوومیدانی باید کار تخصصی کند

کارشناس و مربی دوومیدانی در واکنش به انتخاب سرپرست دبیری فدراسیون که سابقه ای در دوومیدانی ندارد می‌گوید دبیر باید کار تخصصی انجام بدهد و انتخاب محمدپور بیشتر به پست دبیری مجمع شباهت دارد.

به گزارش سادس، مهدی مبینی(سرپرست فدراسیون دوومیدانی) در حکمی جعفر محمدپور را به عنوان سرپرست دبیری فدراسیون انتخاب کرد اما نکته قابل توجه این است که محمدپور هیچ سابقه‌ای در دوومیدانی ندارد و داور بسکتبال است. این موضوع باعث انتقاد برخی از اهالی این رشته شد اما محمدپور در گفت‌وگو با سادس اعلام کرد که برای انجام کار تخصصی به فدراسیون نیامده است و جامعه این رشته به انتخابش اعتماد کند. 

هادی سپهرزاد، مربی و کارشناس دوومیدانی در گفت‌وگو با سادس به انتخاب محمدپور به عنوان سرپرست دبیری فدراسیون اشاره و بیان کرد: به نظرم او را به عنوان دبیر مجمع انتخاب کرده‌اند چون مجمع به دبیر احتیاج دارد و مهم نیست که سابقه دوومیدانی داشته باشد یا خیر. پیش از این هم آقای دانشمندفرد را انتخاب کرده بودند که سابقه‌ای در دوو میدانی نداشت. چنین انتخابی بیشتر به دبیر مجمع شباهت دارد و نمی توانم بگویم که او دبیر فدراسیون است چون دبیر فدراسیون باید کار تخصصی بلد باشد اما برای دبیری مجمع، تخصص دوومیدانی داشتن ضرورتی ندارد.

او در مورد احتمال لغو المپیک ۲۰۲۰ توکیو در نتیجه شیوع ویروس کرونا گفت: لغو المپیک تاثیر خیلی بدی دارد چون برخی ورزشکاران  که سابقه و سن بالاتری دارند، در صورت لغو این دوره از بازی‌ها، المپپیک بعدی را از دست می‌دهند. علاوه بر این برخی از ورزشکاران هم ورودی را کسب کرده‌اند و از نظر آمادگی بدنی در پیک خوبی هستند که با لغو بازی‌ها ضربه می‌خورند. از طرفی بازی‌های المپیک هدف نهایی تمام ورزشکارن است و خیلی از آنها چهار سال برای حضور در این رویداد زحمت کشیده‌اند و قطعا از نظر روحی صدمه می بینند. امیدوارم مسئولان برای آنها برنامه داشته باشند و با یک مسابقه داخلی انگیزه‌شان را حفظ کنند.

این مربی دوومیدانی در مورد تمرین ورزشکاران دوومیدانی بیان کرد: به صورت خصوصی با علی ثمری(پرتاب وزنه) و علی فتحی گنجی(پرتاب نیزه)  کار می‌کنم. تیم پلمیر خلیج فارس برای تمرین با فتحی گنجی به من حق الزحمه می‌دهد و تمریناتم با ثمری  را بعد از جراحی دستش  شروع کردیم و هدفمان کسب سهمیه المپیک در سال آینده است.

سپهرزاد در ادامه گفت: باتوجه به بیماری کرونا و شرایط حاکم بر کشور و جهان، مسابقات لغو شده‌اند و وضعیت مسابقات پیش رو هم مشخص نیست در نتیجه تمریناتمان را بیشتر در بحث تکنیکی و آمادگی جسمانی انجام می‌دهیم. ورزشکاران من به کار زیاد تکنیکی احتیاج دارند و از این فرصت برای بهبود عملکرد آنها استفاده می‌کنیم اما امیدوارم که در آینده شرایط به گونه‌ای پیش برود که زمان مسابقات مشخص شود تا برای مسابقات برنامه ریزی کنیم. متاسفانه انگیزه و شرایط لازم برای برنامه‌ریزی به دلیل لغو مسابقات برون مرزی از بین رفته است.

 انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *