ملی‌پوش شنا: ۴ ماه زمان می‌خواهیم تا به روزهای قبل برگردیم


ملی‌پوش شنا: ۴ ماه زمان می‌خواهیم تا به روزهای قبل برگردیم

متین بالسینی گفت: فکر می کنم حداقل ۴ یا ۵ ماه زمان نیاز است تا به آمادگی قبل از کرونا برسیم.

متین بالسینی ملی‌پوش شنا بعد از تعطیلی ۴ ماهه استخرها به دلیل شیوع کرونا در گفت و گو با سادس، اظهار کرد: از اوایل اسفند و با شیوع کرونا در ایران استخرها تعطیل شد. چند روز گذشته ملی‌پوشان شنا تست کرونا دادیم که منفی شد و خداراشکر دو روزی است که تمرینات داخل آب شروع شده است. بعد از تعطیلی طولانی نمی‌توان همانند قبل هفته ای ۹ بار تمرین داشت و در حال حاضر تنها هفته‌ای ۶ روز تمرین می‌کنیم. زمان مسابقات انتخابی المپیک هم که هنوز مشخص نیست و مربیان زیاد به ما فشار نمی‌آورند.  باید آرام آرام به آمادگی قبل برگردیم.

وی در پاسخ به این سوال که چه مدت طول می‌کشد تا به اوج آمادگی برسید گفت: برای شناگرانی که استقامتی رو هستند زمان بیشتری برای رسیدن به اوج نیاز است تا شناگران سرعتی. فکر می کنم حداقل ۴ یا ۵ ماه زمان لازم باشد تا به شرایط قبل از کرونا برگردیم. کرونا در برهه‌ای شیوع پیدا کرد که ما در دوران پیک تمرینات بودیم و تمریناتمان از همه فصول بیشتر بود. آمادگی ما ۱۰۰ درصد بود و با تعطیلی اردوها به صفر رسیدیم.

ملی‌پوش شنا در ادامه در خصوص زمان برگزاری مسابقات انتخابی المپیک گفت: هیچ چیز مشخص نیست. سایت فدراسیون جهانی تنها زمان برگزاری مسابقات جهانی ابوظبی را که در آذر ماه خواهد بود مشخص کرده است. البته برگزاری همان رویداد هم هنوز قطعی نیست و ممکن است عقب بیفتند. من فکر می کنم برای شناگران ایرانی حداقل تا اواخر پاییز هیچ مسابقه ای وجود نداشته باشد.

بالسینی افزود: رسیدن به اوج آمادگی بستگی به خود ورزشکار دارد. رسیدن به این نقطه بعد از ۴ ماه نرفتن داخل آب کمی سخت تر از قبل هست اما نشدنی نیست و تلاش بیشتری را می طلبد. شانس ما برای کسب سهمیه المپیک زیاد است. خود من اگر مصدوم نشوم و یا مشکل خاصی برایم رخ ندهد ۱۰۰ درصد می‌توانم ورودی المپیک را بگیرم. شانس کسب سهمیه المپیک برای ما وجود دارد و باید برای آن تلاش کنیم.

وی در پایان در خصوص شرایط حال حاضر استخر آزادی گفت: شرایط استخر خوب است. دمای آب و میزان کلر مناسب است و  محیط استخر نیز ضد عفونی می شود.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *