معیار سنجش آمار مبتلایان قطعی به کرونا تست پی‌سی آر است


سادس/کردستان یکی از مسائلی که این روزها ذهن خیلی‌ها را درگیر خود کرده، عدم تطابق آمارهای رسمی از کرونا با مشاهدات غیررسمی و نیمه‌رسمی از مناطق گوناگون است.

دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفته که آمار مبتلایان و جانباختگان بر اثر کرونا با توجه به معیارهای تشخیصی سازمان بهداشت جهانی و وزارت بهداشت، صرفا بر اساس تست پی سی آر سنجیده می‌شود.

آرزو فلاحی در پی انتقاد برخی رسانه‌ها مبنی بر عدم تطابق آمار مبتلایان به کرونا با شمار جانباختگان در کردستان به سادس گفت: با توجه به معیارهای تشخیص بالینی سازمان بهداشت جهانی و وزارت بهداشت، آمار تعداد مبتلایان به کرونا بر اساس معیار آزمایش پی سی آر سنجیده می‌شود.

وی افزود: باتوجه به تست مثبت پی‌سی آر افراد مراجعه کننده به مراکز ۱۶ ساعته و بیمارستان‌های منتخب، فرد به عنوان بیمار مبتلای قطعی به کرونا شناخته شده و اگر فوت کند، مرگ قطعی ناشی از کرونا ثبت می‌شود.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: گواهی فوت مبتلایان به کرونا بر اساس تست پی‌سی‌آر توسط پزشک در بیمارستان‌ها صادر می‌شود و دانشگاه علوم پزشکی هم به همان گواهی فوت صادره جهت اعلام آمار استناد می‌کند.

فلاحی با بیان اینکه با توجه به افزایش لحظه‌ای تعداد مبتلایان به کرونا، آمار دقیق مبتلایان فقط بر اساس تست آزمایشگاهی صورت می‌گیرد یادآور شد: آماری که به صورت روزانه از سوی دانشگاه علوم پزشکی کردستان اعلام می‌شود  موارد شناسایی شده بر اساس تست قطعی مثبت است و افراد مشکوک یا محتمل ابتلا به کرونا قاعدتا در هیچ کشوری مورد قطعی ابتلا قلمداد نشده و لاجرم در آمار قید نمی شود.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *