لزوم توجه به شهرک‌های صنعتی و جذب سرمایه‌گذار برای توسعه شهرک‌های صنعتی

معاون امور هماهنگی اقتصادی استانداری تهران بر لزوم جذب سرمایه‌گذار جهت توسعه شهرک‌های صنعتی در استان تهران تاکید کرد.

به گزارش سادس، حشمت الله عسگری در حاشیه جلسه امروز رفع موانع سرمایه گذاری با اشاره به لزوم توسعه شهرک های صنعتی گفت: در این جلسه تصمیماتی در مورد توسعه شهرک های صنعتی و سرمایه گذاری در این شهرک ها اتخاذ شد.

وی افزود: با توجه به تکمیل بودن ظرفیت شهرک های صنعتی در استان تهران فقط می توان ظرفیت های ایجاد شده ناشی از خلع ید برخی واحدها را به متقاضیان واگذار کرد. در شهرک های صنعتی زمینی برای واگذاری به سرمایه گذاران جدید وجود ندارد و برای از دست ندادن سرمایه گذاران باید به دنبال توسعه شهرک های صنعتی باشیم.

معاون استاندار تهران تصریح کرد: ۱۲۰ هکتار زمین از منابع ملی در شهرک صنعتی خوارزمی در سال ۱۳۵۸ برای کاربری کشاورزی به بخش خصوصی اختصاص یافت که اکنون پس از ۴۰ سال به علت کمبود آب تا کنون امکان استفاده از این زمین فراهم نشده است.

وی ادامه داد: به مرور زمان در اطراف این زمین شهرک های صنعتی گسترش یافته و با توجه به این که کمبود آب در محدوده وجود دارد از این زمین جهت کشاورزی استفاده نشده است. لذا در این جلسه مقرر شد این زمین از مالک قبلی خلع ید شود و برای تامین زیرساخت های مورد نیاز به شهرک های صنعتی واگذار شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران تاکید کرد: در این جلسه شهرک پرند به عنوان یکی دیگر از بخش های صنعتی استان تهران در دستور کار قرار گرفت و مورد بحث و بررسی قرار گرفت. این شهرک با مالکیت دوگانه که بخشی از آن در اختیار شرکت شهرک ها و بخشی در میان شرکت عمران و توسعه پرند قرار دارد که مقرر شد توسعه این بخش با مالکیت سازمان عمران انجام و پس از آن به صورت کلی به شرکت شهرک های صنعتی واگذار شود.

وی ادامه داد: موضوع دیگری که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت وضعیت مجموعه گردشگری فیروزکوه بود. مجموعه ای که تمام مجوزها و مراحل قانونی را طی کرد اما مشکل حقوقی برای آن ایجاد شده و منتظر نظر مراجع قضایی هستیم. ضمن اینکه جهت رفع مشکل تمدید اجاره زمین که از منابع ملی است با نظر محیط زیست و منابع طبیعی هفته آینده تمدید شود. برای تامین آب و گاز دستگاه های خدمت رسان مکلف شدند زیرساخت های لازم را فراهم کنند.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *