پذیرفتن توبه «طبری» ترحم بر پلنگ تیز دندان است

سید غنی نظری خانقاه با اشاره به حواشی اخیر پرونده اکبر طبری و اظهارات معاون اول قوه قضاییه درباره در نظر گرفتن فرصت توبه برای این گونه افراد گفت: درِ توبه درخصوص خوردن بیت المال کجا باز است؟ آقای اژه‌ای گفته بودند ما از موضوع آقای طبری اطلاع نداشته و این مباحث برای ما محرز نشده بود، چگونه است که یک دزد کل مال کشور را برده است و این موضوع محرز نشده بود؟مگر توبه این گونه افراد در پیشگاه ملت قابل قبول است؟

وی افزود: این مسائل حق الله نیست. اگر فردی نماز نخواند یا روزه نگیرد گفته می‌شود که خدا او را می‌بخشد ولی این گونه مسائل حق الناس است و حق الناس ۸۰ میلیون انسان است. فردی به دفتر من مراجعه می‌کند که به ۵۰ هزار تومان پول محتاج است آن وقت آقای طبری مال کل کشور را خورده است. ما در یک جامعه اسلامی زندگی می‌کنیم که حتی محدود بودن این گونه مسائل ایراد دارد در یک کشور سرمایه داری زندگی نمی‌کنیم به همین دلیل توجیه دزدی این گونه افراد عذر بدتر از گناه است.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر از رئیس قوه قضاییه در خصوص محاکمه اکبر طبری بیان کرد: آیا توبه فردی که چندین سال کنار گوش دو رئیس قوه قضاییه دزدی می‌کند و بیت المال را تلف می‌کند مورد قبول است؟ پذیرفتن توبه این گونه افراد ترحم بر پلنگ تیز دندان است اگر این گونه توبه‌ها قبول شود فردا روزی فرد دیگری باز مرتکب چنین موضوعی می‌شود و می‌گوید توبه می‌کنم.

نظری در پایان اضافه کرد: حافظ می‌گوید “عهد کردم که دیگر می نخورم در همه عمر به جز از امشب و فردا شب و شب‌های دگر”. مگر مردم این توبه‌ها را قبول می‌کنند؟ هرگاه این گونه پرونده‌ها کش و قوس دار می‌شود به ضرر افکار عمومی خواهد بود، چراکه افکار عمومی انتظار برخورد جدی با این گونه افراد دارند. افرادی که به خاطر اتصال به جایگاه قدرت خیانت در امانت کرده و اعتماد عمومی را لکه دار کردند.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *