ریل گذاری برای اجرای عدالت توسط مجلس انجام می‌شود/ خراب‌کردن قانونی خانه پیرزن کرمانشاهی برپایه عدالت نبود


جلال رشيدی کوچی نماینده مردم مرودشت،ارسنجان، پاسارگارد در مجلس یازدهم در گفتگو با سادس:

مهم ترین اولویت مجلس یازدهم حول محور اقتصاد ومعیشت مردم و حل‌کردن مشکلات اقتصادی مردم است؛ ارتقاء کیفیت زندگی مردم با تکیه بر بحث تولید محقق می‌شود.
در کنار اصلی‌ترین کار مجلس که موضوع معیشتی است، شفافیت در تمام شئونات مجلس نه فقط آرا نمایندگان باید به عنوان یک اولویت در این مجلس به سرانجام خوبی برسد.

مردم امیدی زیادی به این مجلس دارند، ان شاءالله این مجلس با تکیه با جوانانش و تجربه کارگزارن سابق نظام حاضر در مجلس یازدهم این دو مهم را به سرانجام برساند.

برقراری عدالت کارسخت و دشواری است اما نشدنی نیست، ما شاید به خوبی در این خصوص به سمت عدالت حرکت نکردیم یا در خیلی از قوانینی که در مجلس مصوب شد به عدالت توجه نشد اما برای تحقق این موضوع دیر نشده است.

اگر قرار است به سمت عدالت حرکت کنیم، این ریل گذاری باید توسط مجلس گام دوم انقلاب شکل بگیرد.

خیلی وقت‌ها قوانینی وجود دارد که با عدالت کاملا مغایرت دارد و در برابرعدالت قرار می‌گیرد این معضل باید در این مجلس حل شود؛ خراب‌کردن خانه یک پیرزن که ازدار دنیا چیزی ندارد طبق قانون انجام شده است اما قطعا طبق عدالت نبوده است.

نگاه عدالت‌خواهی وعدالت‌محوری در بین نمایندگان مجلس یازدهم به ویژه نمایندگان جوان وجود دارد، امید داریم با تیکه به این توان مجلس جهت گسترش عدالت اقدام نماییم.

بنای مجلس یازدهم بر تعامل با دولت تا این یک سال تمام بشود.البته این تعامل به معنای رفتار منفعلانه در مقابل دولت نیست، مجلس بعد نظارتی خود را در مقابل عملکرد دولت فعال خواهد کرد.

ما با همه انتقادها به عملکرد دولت بنا را بر تعامل گذاشتیم چون معتقد هستیم در یک سال آخر ازعمر دولت باید کار آن به سلامتی به پایان برسد .

آفت هرمسئولیتی اشراف‌گری است اگر مسئولین و نمایندگان مجلس ما به سمت اشرافی گری تمایل پیدا بکنند این ابتدای انحرافتشان است.

مجلس یازدهم تفاوت معنا داری با مجلس دهم دارد جنس افرادی که آمدند و وارد این مجلس شدند با جنس برخی از نمایندگان مجلس دهم فرق می کند، تفکرو دیدگاه ما با وکیل الدوله‌های مجلس دهم متفاوت است.

اگرما نخواهیم به سرنوشت مجلس دهم دچارشویم باید دو پارامتر رعایت کنیم یک پرهیز از اشرافی گری و دوم شفافیت. اگر شفافیت را در رفتار خودمان حاکم کنیم به سمت اشراف گری نخواهیم رفت.

پس‌دادن کارت هدیه ارگان دولتی توسط اعضای مجمع نمایندگان استان تهران شروع شفافیت توسط نمایندگان مجلس یازدهم بود، این صداقت و شفافیتی که بین همکاران وجود دارد اگر تا آخر قوی باقی بماند هیچ وقت اجازه نخواهد داد مجلس یازدهم در مسیرمجلس دهم حرکت کند.

بهتر بود اسم سازمان دولتی که به نمایندگان استان تهران کارت هدیه داده‌اند توسط منتخبان تهران در مجلس یازدهم اعلام شود تا بقیه نهادها به خودشان جرات این دست اقدامات را ندهند.
گفتگو از حسین مخلص آبادی

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *