شیوع گسترده کوید 19 در این پهنه جغرافیایی احتمال دخالت انسانی را تقویت می‌کند / حملات بیولوژیک مسبوق به سابقه است / با دستور مقام معظم رهبری باید رزمایش و آمادگی لازم فراهم آید

حجت الاسلام سید محمدرضا میرتاج‌الدینی منتخب مردم تبریز در مجلس یازدهم در گفتگو با “سادس” با اشاره به احتمال حمله بیولوژیکی توسط آمریکا و استکبار جهانی، گفت: شیوع گسترده  ویروس کرونا این در دنیا بی سابقه است. معمولا ویروس ها در چند شهر و برخی کشور ها پدید می‌آید و این اولین بار است که یک ویروس در این پهنه جغرافیایی پخش می‌شود و همین احتمال دخالت انسانی در کوید 19 را تقویت می کند.

معاون اسبق پارلمانی رئیس جمهور ضمن مرور شکست استکبار جهانی و بخصوص آمریکا در معادلات جهانی، افزود: امروز استکبار جهانی  در بسیاری از جنبه ها شکست خورده است و یکی از ابزارهای آمریکا و سایر مستکبرین سلاح های شیمیایی و بیولوژیکی است و این احتمال وجود دارد که برای بهم ریختن اقتصاد جهان، خصوصا رقبای خود و کشورهای مستقلی مثل ایران به سراغ حملات بیولوژیکی بروند.

وی با بیان این که در گذشته بصورت محدود این دست حملات اتفاق افتاده است تصریح کرد: اگرچه نمی شود اکنون بصورت صد درصدی حمله بیولوژیکی را در پذیرفت اما این احتمال وجود دارد و لازم است که متخصصین مربوطه، نیروهای پدافند غیرعامل و نیروهای امنیتی-اطلاعاتی اظهار نظرها، سوابق یادداشت ها، مستندات و گزارشات این ویروس را بررسی کنند و تحلیل کنند تا وضعیت روشن شود و ممکن است سرنخ هایی پیدا شود.

وی با اشاره به دستور رهبر معظم انقلاب  برای تشکیل قرارگاه بهداشتی و درمانی در ستاد کل نیروهای مسلح، افزودند: مقام معظم رهبری بر اساس این اصل راهبردی که اگر جایی احتمال ضعیف است اما محتمل قوی، موضوع گسترده و بزرگ است، باید همه نوع آمادگی برای مقابله فراهم بشود، دستورات لازم را برای تشکیل این قرارگاه داده‌اند.

نماینده ادوار تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس در پایان تاکید کرد: حتی اگر حمله بیولوژیکی هم نباشد اما همانطور که در مقابله با زلزله و اتفاقات طبیعی، رزمایش ها و آمادگی های لازم در مدارس، ادارات و سایر اماکن باید فراهم آید، در این خصوص نیز با یک احتمال ضعیف ولی محتمل قوی و بزرگ باید اقدامات لازم برای یک رزمایش  و آمادگی لازم صورت پذیرد.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *