انتخابات با شکوه دشمن را به عقب نشینی وادار می کند/ مجلس کارآمد حاصل انتخاب به جا و درست مردم است

رضا تقی پور، وزیر اسبق ارتباطات و فناوری اطلاعات درگفتگو با خبرنگار سیاسی سادس گفت: ما در برهه ای به سر میبریم که حداقل دو دوره با مجلسی مواجه بودیم که در راس امور قرار نداشت و ماموریت ها و وظایف و دغدغه ها و چالش های استراتژیک کشور رو در حوزه قانون گذاری و پیگیری به نتیجه نرساند.
وی افزود: با توجه به اینکه مردم سالاری دینی رکن اصلی این نظام بوده وانتخاب مردم، نهاد های اصلی حکومت را تشکل میدهد، باید توجه داشته باشیم که این انتخاب ها اگر آگاهانه و با بررسی مناسب نباشد سرنوشت خوبی رقم نخواهد خورد و اگر انتخاب درست و به جایی بود به هر صورت آینده مردم و کشور تامین خواهد شد.
تقی پور ادامه داد: فارغ از بحث های جناحی که معمولا در ایام انتخابات همواره به اوج خود می رسد باید انتخاب کاندیدای مطلوب و اصلح در اولویت مردم قرار بگیرد؛ این کاندیدا ها باید به راحتی از منافع شخصی به نفع منافع ملی گذر کرده باشند و درکنار آن با داشتن تخصص و شناخت کافی از مسایل روز از جمله اقتصاد ومعیشت تا سیاست خارجی بتوانند نقش بی بدیل نماینده مردم را ایفا کنند.
وی افزود: ترور شهید سلیمانی با مدیریت مستقیم پنتاگون فصل جدیدی از معادلات جهان را برای ایران رقم زد به طوری که ایران در جنگ مستقیم با آمریکا قرار گرفت و با حضور میلیونی مردم درتشییع این شهید عزیز، صحنه گردانی نرم رسانه های غربی به کلی شکست خورده و محاسبات آنها دچار اختلال شد و از طرفی سیلی به موقع نیروهای نظامی و نماز جمعه پرشکوه و خطبه ی جهان شمول رهبری باعث شد ایران در موازنه قدرت با این کشورها قرار بگیرد به طوری که جسارت تعرض به ایران را از لیست گزینه های خود حذف کردند.
وزیر اسبق ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان داشت: یکی دیگر از مسائلی که برای پیروزی های بعدی در فضای بین الملل و داخل کشور لازم هست حضور حداکثری مردم برای انتخابات است که ایران مفتخر است که طی 41 سال بعد از انقلاب حدود 41 انتخاب پیش روی ملت ما قرار گرفته که مشارکت ها معمولا به خاطر سطح بالای آگاهی و بلوغ سیاسی مردم از نورم های کشورهای اروپایی همیشه بالاتر بوده است.
وی تصریح کرد: این انتخابات سیگنال هایی را به کشورهای دوست و دشمن خواهد فرستاد که برآیند آن سرنوشت کشور را رقم خواهد زد و شور انتخاباتی بالا، دشمن را از ظلم و فشار کذایی ناامید کرده و مجلس را برای تغییر و تحول در بنیه های اصلی کشور کمک خواهد نمود و به تعبیری یکی از ارکان قدرت مجلس مشارکت و حمایت مردم از افراد صالح برای اصلاح ساختارمدیریت داخلی است
تقی پور در ادامه اظهار داشت: لیست واحد جبهه انقلاب میتوانست و میتواند قویتر از لیست های منتشر شده فعلی باشد و ما باید قدری اشکال را در ساز و کارتنظیم لیست ها ببینیم. قطعا تفرقه و چندشاخه شدن به ضرر نیروهای انقلاب است و این موضوع برای همه روشن است که نیروهای انقلاب با وجود اختلاف سلایق مشخص باید زیر یک چتر قرار بگیرند که این وحدت و یکپارچگی یکی از محورهای اصلی مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم است که افق بلندی را برای 40-50 سال آینده انقلاب ترسیم میکند.
عضو سابق شورای شهر تهران گفت: در کنار این مشکلات، مردم باید با شناخت و معرفت حاکی از بلوغ سیاسی و تجارب تاریخی دست به انتخاب شایسته ای بزنند که کشور را از ناکارآمدی ها و منفعت طلبی های جناحی و گروهی خارج کرده و دوباره مجلس را در راس امور قرار دهند. شاخصه هایی که مقام معظم رهبری فرمودند، شاخص عقلانی و مناسب مردم برای انتخاب است که لازم است در این مدت مصادیق این شاخص ها به مردم معرفی شوند.
وی در پایان این گفتگو افزود:امیدوارم انتخاب مردم به نحوی شایسته باشد که بتوان تفاوت مشخص مجلس کارآمد برگرفته از عقلانیت را با مجلس فعلی دید و ابعاد آنرا سنجید.

گفتگو از حسین مخلص آبادی

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *