دونده ۴۰۰ متر ایران: به اوج نرسیده‌ام اما رکوردهایم امیدوار کننده است


دونده ۴۰۰ متر ایران: به اوج نرسیده‌ام اما رکوردهایم امیدوار کننده است

دونده ۴۰۰ متر با مانع ایران و یکی از شانس‌های کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ در مورد شرایط آمادگی جسمی و روحی خود صحبت کرد.

مهدی پیرجهان، دونده ۲۱ ساله ایران که اکنون جایگاه ۲۹ جهان در ماده ۴۰۰ متر با مانع را دارد، یکی از شانس‌های کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ است. این دونده مدتی است که با حمایت فدراسیون در جزیزه کیش تمرین می‌کند.

پیرجهان در گفت‌وگو با سادس، به برنامه خود تا المپیک اشاره کرد و گفت: تا ۲۶ اسفند ماه در اردوی کیش هستم و بعد از آن هم اردوی خود را در تبریز ادامه می‌دهم. برای کسب آمادگی بیشتر اواخر فروردین ماه به مسابقات بین‌المللی ترکیه یا هند اعزام می‌شوم، پس از آن هم به مسابقات world challenge در کشور ژاپن می‌روم و در ادامه هم اواخر اردیبهشت در کشور فنلاند یا چک مسابقه می‌دهم.

این دونده در مورد وضعیت آمادگی خود بیان کرد: به تدریج در حال رسیدن به شرایط اوج سال گذشته‌ام هستم و امیدوارم به همین شکل ادامه دهم تا در مسابقات پیش رو خوش بدرخشم.

او در مورد شرایط اردویی خود گفت: حمایت‌هایی از طرف فدراسیون صورت می‌گیرد و شرایط نسبتا خوبی فراهم شده است که من هم سعی می‌کنم از آن به درستی استفاده کنم. محل اردوی آقای حدادی هم به من نزدیک است و او را می‌بینم.

پیرجهان در مورد رکوردهایی که در تمرین‌های خود ثبت می‌کند، گفت: فعلا به اوج نرسیده‌ام اما رکوردهایی که می‌زنم امیدوار کننده است. به رکوردهایی که در برنامه مشخص کرده‌ایم زودتر از زمان مقرر می‌رسم و امیدوارم این روند ادامه داشته باشد تا بهترین عملکرد را در مسابقات رسمی ارائه بدهم.

پیرجهان در مورد نداشتن روانشناس بیان کرد: هر ورزشکاری نیاز به روانشناس دارد، هرچند شرایط ذهنی تقریبا خوبی دارم اما امیدوارم که امکان صحبت با روانشناس برایم فراهم شود. فعلا روانشناسی ندارم و با فدراسیون هم در این مورد صحبت نکرده‌ام. فدراسیون باید برنامه‌ای کلی برای این موضوع داشته باشد.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *